ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משלוחי נשק לחיזבאללה

מערכות ההגנה האווירית בסוריה הופעלו בתגובה לתקיפה ישראלית

סוריה טוענת כי ישראל תקפה בדמשק עם טילים, וכי רוב הטילים הופלו. דיווח סעודי כי התקיפה כוונה למשלוח נשק של חיזבאללה. לטענת הסורים, ההגנה האווירית הסורית הגיבה נגד התקיפה | לפי הצבא הסורי, ארבעה חיילים נהרגו בתקיפה - ומימדי הנזק עוד נבדקים | צפו בתיעוד

תקיפה בסוריה, ארכיון
תקיפה בסוריה, ארכיון צילום: צילום מסך מתוך הטלוויזיה הסורית

ישראל תקפה בסוריה: הסורים טוענים כי ישראל תקפה הלילה בסביבות השעה 1 מעל דמשק, כך דיווחה סוכנות הידיעות 'סאנה' הסורית המנוהלת על ידי המדינה.

"בסמוך לשעה 12:41 היום, האויב הישראלי ביצע תקיפה אווירית בטילים מכיוון טבריה, לכמה נקודות באזור דמשק", כך אמר גורם צבאי סורי ל-SANA. לטענת הסורים, ארבעה חיילים נהרגו בתקיפה, אך רוב הטילים הופלו, אמר הגורם, וכי מידת הנזק נבדקת. לפי ערוץ החדשות הסעודי "אל-חדת", התקיפה כוונה למשלוחי נשק עבור ארגון הטרור הלבנוני חיזבאללה.

ארגון מעקב סורי לזכויות אדם, ארגון שיושב בבריטניה, אמר כי תריסר פיצוצים נשמעו באזורים ש"מחזיקים בעמדות צבאיות של המשטר ומיליציות איראניות". טיל ישראלי לכאורה גרם גם לשריפה בעמדה צבאית באזור אל-סומרייה, ממערב לדמשק, הוסיפו בארגון.

התקיפה הקודמת בסוריה המיוחסת לישראל אירעה לפני כשבועיים. אז הודיע צבא סוריה כי חיל האוויר הישראלי תקף מצפון רמת הגולן מספר עמדות בפרבר המערבי של דמשק. מערכות הנ"מ הסוריות הופעלו ויירטו כמה מן הטילים. עוד נמסר כי נזק נגרם לרכוש, אולם לא נמסר על נפגעים.

התקיפה בסוריה\\צילום: סוכנות הידיעות הסורית SANA

סוריה ישראל הפצצה חיזבאללה איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד