כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חשש מאי-ספיקת כליות

משרד הבריאות באזהרה לציבור ולמעצבי השיער

בעקבות מקרים בודדים שדווחו למשרד הבריאות, בהם מקרה נוסף במהלך חג הפסח, משרד הבריאות שב ומזהיר את הציבור ובכלל זה את אנשי המקצוע והספרים כי אין להשתמש בתמרוקים ומוצרי שיער שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות

משרד הבריאות באזהרה לציבור ולמעצבי השיער
מספרה, אילוסטרציה צילום: Pixabay

משרד הבריאות מפרסם הבוקר (רביעי) הודעה לציבור ובפרט לספרים ואנשי מקצוע עיצוב השיער, ומזהיר כי אין להשתמש בתמרוקים ומוצרי שיער שלא קיבלו רישיון משרד הבריאות. הודעה זו מגיעה לאחר מספר דיווחים על מקרי אי ספיקת כליות שאירעו כתוצאה משימוש בתמרוק המיועד להחלקת שיער.

בהודעת משרד הבריאות נכתב: "אין לשווק תמרוק בניגוד לתנאי הרישיון או לערבב לתמרוק או להוסיף לו חומרים שלא אושרו ברישיון התמרוק (שהרכבם לא נבדק ובטיחותם אינה ידועה). פעולות אלו עלולות להזיק לבריאות הלקוחות וכן לבריאות הספרים. בנוסף, חימום של תמרוקים כנגד הוראות התווית עלול לגרום לשחרור חומרים רעילים".

משרד הבריאות ממליץ לילדים מתחת לגיל 16 לא לבצע החלקות שיער. ובנוסף, מזכיר כי יש לבצע החלקות במקום מאוורר ובמקומות מורשים בעלי רישיון עסק בלבד.

לפי תקנות רישוי עסקים (תנאי תברואה נאותים לעסקים לא רפואיים לטיפול בגוף אדם), תשנ"ג-1992, על מספרות ועסקים אחרים לטיפול לא רפואי בגוף האדם הטעונים רישיון עסק, חלה חובה כי כל התמרוקים המשמשים בעסק יהיו בעלי רישיון של משרד הבריאות לפי צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (תמרוקים), תשל"ג-1973. לכן, על בעל בית העסק החובה להבטיח כי התמרוקים בהם נעשה שימוש יהיו מוצרים בעל רישיון משרד הבריאות.

"משרד הבריאות בוחן ואוסף את כל נתוני המקרים שהתרחשו בתקופה האחרונה כתוצאה משימוש בהחלקות שיער ויפעל בכל האמצעים העומדים לרשותו לביצוע בקרות ובחינת החומרים במעבדה בהתאם לצורך" לשון ההודעה

משרד הבריאות מעצבים שיער ספרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד