י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
המתקפות היקרות בהיסטוריה

ארה"ב: פרס כספי למביא ללכידת חברי הכנופייה ממוסקבה

ארה"ב מציעה פרס של 10 מיליון דולר עבור לכידת האקרים ממשלתיים רוסים העובדים עבור סוכנות הביון הידועה לשמצה GRU "לאחר שהפילו את מערכת ניטור הקרינה של צ'רנוביל"

ארה"ב: פרס כספי למביא ללכידת חברי הכנופייה ממוסקבה
תחליפו את הסיסמאות למצלמה צילום: מתוך קמפיין מערך הסייבר

מחלקת המדינה של ארה"ב פרסמה הודעה לפיה היא מציעה פרס של 10 מיליון דולר עבור לכידת האקרים ממשלתיים רוסים העובדים עבור סוכנות הביון הידועה לשמצה GRU. האקרים מואשמים בין היתר בפריצה וניטור של למוניטור קרינה בצ'רנוביל וכן פגיעה קשה בעסקים בארה"ב.

לפי משרד התובע האמריקאי במחוז המערבי של פנסילבניה, ששת הנאשמים הם חברים בצוות מובחר של האקרים ממוסקווה בשם צוות תולעי החול.

הקבוצה נחשבת כמי שעומדת מאחורי יצירת התוכנה הזדונית NotPetya. בהודעה לעיתונות של מחלקת המדינה נאמר כי פעילות הקבוצה עלתה לעסקים בארה"ב קרוב למיליארד דולר.

בין התקיפות שהקבוצה מואשמת בהן הן סדרה של התקפות על רשת החשמל והתשתית של אוקראינה בשנים 2015 ו-2017, התערבות בבחירות לנשיאות צרפת ב-2017 ובאולימפיאדת החורף בדרום קוריאה ב-2018.

הפריצה האוקראינית משנת 2017 הביאה את מערכת ניטור הקרינה של צ'רנוביל למצב לא מקוון. גורמים רשמיים במתקן נאלצו לנטר את הקרינה באזור באופן ידני. ההפסקה לא היוותה סכנה למקומיים. העובדים נאלצו לפטרל בסביבת המפעל ולנטר את הקרינה באמצעות מונים ידניים.

התובע האמריקני סקוט וו. בריידי מהמחוז המערבי של פנסילבניה תיאר את פעולותיו של תולעי חול כ"מייצגות את התקפות הסייבר ההרסניות והיקרות ביותר בהיסטוריה".

סייבר מוסקבה מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד