י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יקים מפלגה עצמאית?

שיקלי: לא אסכן את גוש הימין, גם במחיר פרישה מהחיים הפוליטיים

ח"כ עמיחי שיקלי התראיין הבוקר בנוגע לעתידו הפוליטי ואמר כי אם יראה שאין מאחוריו ציבור, יוותר על התמודדות לכנסת, הוא הבטיח כי גם אם יקים מפלגה ויראה שהיא מתחת לאחוז החסימה, לא יסכן את גוש הימין 

שיקלי: לא אסכן את גוש הימין, גם במחיר פרישה מהחיים הפוליטיים
עמיחי שיקלי בכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

חבר הכנסת עמיחי שיקלי, שמפלגת ימינה הכריזה עליו השבוע כפורש, גינה הבוקר בחריפות את מכתב האיומים שנשלח למשפחתו של ראש הממשלה נפתלי בנט. "עקבתי אחרי התבטאויות של מובילי דעת קהל כשהיו דברים דומים כלפי נתניהו או כלפי ראשי ממשלה אחרים, ובאמת קשה מאוד לחמוק מההטיה שיש לנו. אני אגיד שבאופן גורף, התופעה הזאת היא בזויה, פסולה, מסוכנת", אמר הבוקר עמיחי שיקלי בראיון שהעניק לגולן יוכפז וענת דוידוב ב־103fm, שיקלי אף סיפר על עתידו הפוליטי,

אנחנו עדיין תחת הרושם של הדיון בוועדת הכנסת השבוע בעניינך, בעניין הפרישה שלך. היו התבטאויות מאוד קשות שהופנו ליו"ר הוועדה ועל ימינה ועל נציגי ימינה, הרגשת בנוח עם כל מה שנאמר שם?
"קודם כל, התחושות הן מאוד קשות כי יש ביקורת מאוד קשה. יש לי את הקו שלי ואני לא רוצה לתת ציונים לאנשים אחרים. אני שמעתי רק אתמול איך התייחס ואיך דיבר אלי אדם שהיה סגן רמטכ"ל".

יאיר גולן שאמר, 'שיקלי בא מאשפתות'.
"כן. אז אני אומר, לצערי לא חסרות לנו התבטאויות".

עוד אמר: "אני אקח לדוגמה את איתן גינזבורג (שניהל את הדיון על הפרשתו של שיקלי), אתמול, השם שלו עלה בספייס שעשינו בטוויטר. לאנשים הייתה תחושה קשה כי ראו שהוא היה מאוד קצר עם עורך הדין, ואמרתי להם - 'תקשיבו, בעיניי, גינזבורג הוא בן אדם טוב והוא גם כתב לי פתק מאוד יפה כשסיימתי לדבר. זה מאוד ריגש אותי. יש לי ביקורת על ההתנהלות של הוועדה, אבל באופן אישי אני מאוד מכבד אותו'. גם לגבי כהנא, הוא הטיח בי דברים איומים ונוראים בעיניי, מאוד מעליבים, וכשהיום הזה הסתיים, לחצתי לו את היד. אני לא שונא אותו ולא אשנא אותו. אגב, אני גם לא שונא את נפתלי בנט וגם לא אשנא אותו, אבל אני כן חושב שבמונחים דמוקרטיים, מה שהוא עשה, באמת אין לזה כפרה".

 

"אני לא חזרתי בי מאף מילת ביקורת כלפי נתניהו"

בהמשך התייחס שיקלי לסרטון שרץ ברשת ובו נשמעות התבטאויות שלו נגד נתניהו. "אני לא חזרתי בי מאף מילת ביקורת כלפי נתניהו בנושאים של התיישבות, בנושא של ניסנקורן, בנושאים אחרים והביקורת בעיניי עומדת. יש התבטאות אחת בטוויטר, שאמרתי שהיא הייתה בעיניי מיותרת, לא מוצלחת, שאמרתי שהוא גם היה מצרף את איימן עודה, זה לא נכון", אמר.

רע"מ כן או לא?
"כשבא בן אדם כמו מנסור עבאס והולך למסגד בלוד ומגנה אלימות ומשמיע מסרים מתונים, אני חושב שזה דבר שיש לו משמעות. האם זה מכשיר את רע"מ? התשובה היא לא, למה? כי רע"מ היא בעצם אורגן, היא לא רק מנסור עבאס - והאמירות שלו בהווה הן באופן יחסי מתונות - אלא הבעיה היא רע"מ כתנועה אידאולוגית, וגם אנשים כמו ווליד טאהא ואימאן חטיב וגם הדברים שאמר ועשה אל־חרומי המנוח היו דברים חמורים מאוד והדברים האלה צריכים להילקח בחשבון".

"אין שום סיכוי שאתפטר מהכנסת"

במהלך השיחה, הבהיר שיקלי, כי למרות הפרשתו מימינה, והסיכון לעתידו הפוליטי בכך שהוא עדיין נשאר בכנסת, הוא לא יתפטר מהכנסת ב"שום מצב".

אתה רואה את עצמך שר בממשלה הבאה תחת נתניהו?
"הלוואי".

מישהו הבטיח לך את זה?
"לא".

לדבריו, מהסקרים שהוא ראה, הוא יכול לעבור את אחוז החסימה, והדגיש: "אין שום מצב בעולם שאני אסכן את המחנה הלאומי. אם אראה שאין מאחוריי ציבור, אני אוותר על התמודדות לכנסת, ואם אני אראה שיש, אז אני אעשה את זה. אני לא מסתכל על זה שהדבר הכי חשוב הוא שבכל מחיר אני אהיה בכנסת".

אתה רואה את עצמך עומד בראשות רשימה?
"אני לא שולל את זה, אני גם לא אומר את זה בהכרח".

עמיחי שיקלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד