כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
החקירה קבעה

טיסה התרסקה וקטלה 66 בני אדם בגלל סיגריה של טייס

מטוס נוסעים שהתרסק והרג את כל היושבים על הסיפון, הופל באשמת הטייס בגלל שהיה עם סיגריה בתא הטייס, כך התברר לאחר חקירה. בתחילה המצרים הודיעו כי מדובר בפיגוע טרור, אך חזרו בהם

מטוס: אילוסטרציה
מטוס: אילוסטרציה צילום: unsplash

טייס שעישן סיגריה על סיפון טיסת חברת 'אייר איגפט' MS804 המצרית, גרם לדליפת חמצן ממסכת חירום והביא לשריפה. 66 נוסעים ואנשי צוות מתו כאשר המטוס שטס משדה התעופה שארל דה גול בפריז - צרפת לקהיר - מצרים במאי 2016, התרסק בים התיכון מדרום לאי היווני כרתים בנסיבות מסתוריות. המטוס ביצע תנועות מסוכנות באוויר לפני שנפל.

בין ההרוגים היו בריטי אחד, 12 תיירים צרפתים, 30 מצרים, שני עיראקים וקנדי אחד ואנשי צוות. ה'ניו יורק פוסט' מדווח, כי בעקבות משימת חיפוש גדולה בה היה מעורב הצי האמריקני, נמצאה הקופסה השחורה של המטוס במים עמוקים קרוב ליוון. אז טענו הרשויות המצריות שהמטוס הופל בפיגוע טרור, למרות שאף קבוצה לא לקחה אחריות.

עוד נטען אז, כי נמצאו חומרי נפץ על גופותיהם של קורבנות התרסקות מטוס, אם כי הדבר הוכחש מאוחר יותר. עם זאת, חקירה רשמית הגיעה למסקנה כי עשן מהסיגריה של הטייס הצית בטעות חמצן שדלף ממסכת חירום. טייסים מצרים היו מעשנים לעתים קרובות בתא הטייס, העישון לא נאסר בזמן ההתרסקות ב-2016, טייס מנוסה אמר כי קברניט המטוס מוחמד סעיד עלי שוקר, היה צריך לזהות את המסכה הפגומה לפני ההמראה.

"כשאנחנו נכנסים לתא, בין הבדיקות השונות שאנחנו מבצעים לפני ההמראה היא לבדוק את זרימת החמצן במסכות", אמר הטייס האיטלקי דניאלה ורונלי לעיתון "קורייר דלה סרה האיטלקי". עוד אמר: "אם המתג נמצא במצב רגיל, זרימת החמצן היא על פי בקשה. אם הוא במצב חירום, הוא ישחרר חמצן בלחץ גדול יותר כדי להשמיד את העשן שעלול להיות בתא הנוסעים אם יש שריפה על הסיפון".

מצרים מטוס התרסק התרסקות מטוס עישון סיגריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד