כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
"נקו את הידיים שלכם"

צפו: משפ' החייל שנרצח בפיגוע הותקפה ע"י משפחת המחבל

בני משפחת המחבל שרצח את סמל רון קוקיא לפני מס' שנים, תקפה היום בביהמ"ש את משפחתו בזמן דיון בעניינו של אבי המחבל. נציגי "אם תרצו", שליוו את המשפחה: "תומך מחבלים, לך לעזה"

צפו: משפ' החייל שנרצח בפיגוע הותקפה ע"י משפחת המחבל
‏‏אב המחבל בבית המשפט צילום: מתוך הסרטון

משפחתו של חלל צה"ל רון קוקיא ז"ל שנרצח בפיגוע בשנת 2017, הותקפה הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בבאר שבע, על ידי משפחת המחבל שרצח את קוקיא, עודה אבו ג'ודה, בעת דיון שעסק בעניינו. במהלך הדיון פרץ עימות בן הצדדים, כאשר לפתע בני משפחת המחבל התפרצו לעבר אביו של קוקיא וצעקו: "אתה חנטריש, אתם רוצחים, נקו את הידיים שלכם".

נציגי תנועת "אם תרצו", אשר ליוו את משפחתו של קוקיא ז"ל, השיבו לאב המחבל: "תתבייש לך. מי אתה שתדבר ככה? לך מפה, תומך מחבלים. תלך לעזה, חוצפן. האבא של הרוצח שרצח את רון קוקיא, שהתחתן עם פלסטינית בחברון, השם יקום דמו, הוא בעזרת השם יכנס לכלא על הלנת שב"חים. מי אתה בכלל? הבן שלך רצח את הבן שלו, חוצפן, שב בשקט, צא החוצה".

במרץ 2019 הורשע אבו ג'ודה מהיישוב כסייפה שבנגב ברצח החייל. חודש לאחר מכן הטיל בית המשפט המחוזי בבאר שבע מאסר עולם ו-20 שנים נוספות על המחבל, וקבע כי הוא ישלם גם פיצויים של רבע מיליון שקל למשפחת החייל הנרצח. 

את ההחלטה לרצוח חייל צה"ל ולחטוף את נשקו קיבל בשל רצונו לעשות מעשה למען הפלסטינים, וכנקמה על פעילות צה"ל באיו"ש וברצועת עזה. עוד העלתה החקירה כי חאלד הזדהה ארגוני טרור והחזיק בדעות קיצוניות. בתחילה תכנן חאלד לחטוף חייל כדי לקדם שחרור אסירים פלסטינים. לצורך ביצוע החטיפה תכנן חאלד להשתמש בחומרי הרדמה, אליהם היה נגיש מתוקף עבודתו בבית החולים סורוקה. בהמשך תכנן לרצוח חייל וכן לחטוף את נשקו, כדי שישמש בעתיד לפיגועים נוספים. הוא רכש רכב לצורך מילוטו לאחר ביצוע המעשה, וכן הסתיר מבעוד מועד כספים שנועדו למחייתו במקום מסתור.

על פי כתב האישום בחודשים שלפני הרצח, יצאו חאלד וזאהי, כשברשותם סכין, לסיורים רכובים באזור ערד ואף ביצעו תצפיות במטרה לאתר חייל, לחטוף את נשקו האישי ולדקרו למוות. ב-30 בנובמבר 2017 בשעות הערב, במהלך נסיעה ברחבי העיר ערד, הבחין חאלד בחייל רון קוקיא ז"ל, דקר אותו למוות וחטף את נשקו. בסמוך לאחר הרצח פגש חאלד בזאהי והשניים הסתירו את נשקו של החייל, שהוסגר על-ידי כוחות הביטחון במהלך חקירתם.

החייל רון קוקיא פיגוע ערד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד