כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בישראל כן, במצרים לא

מצרים נלחמת באחים המוסלמים: חברות הוצאו מחוץ לחוק

בזמן שבישראל נציגי תנועת 'האחים המוסלמים' שמיוצגת בישראל על ידי מפלגת רע"ם מכהנים כחברים מן המניין בממשלה, במצרים השכנה, כמו ברוב מדנות ערב ובחלק ממדינות המערב, חברי התנועה מוגדרים כחברים בארגון טרור, ונשלחים לתקופות מאסר ממושכות

חיילי צה"ל בגבול מצרים: אילוסטרציה
חיילי צה"ל בגבול מצרים: אילוסטרציה צילום: לע"מ

העיתון המצרי 'אל מסרי אל יום', דיווח כי בית המשפט החוקתי של מצרים החליט לכלול את שמותיהם של 22 אישים וחברות נוספים, ברשימת הטרור הממשלתית, על רקע הקשרים שלהם עם תנועת 'האחים המוסלמים'. תנועת 'האחים המוסלמים' הוגדרה כארגון טרור במצרים עוד בתקופת כהונתו של הנשיא חוסני מובארק. לאחר הדחתו של מובארק בוטלה הגדרתה של התנועה כארגון טרור, והמועמד מטעמה, מוחמד מורסי, אף נבחר לכהן כנשיא מצרים לאחר מובארק.

מורסי ניהל מסע נרחב של טיהור מוסדות השלטון מאנשי מובארק ומינויים המוניים של אנשי 'האחים המוסלמים', ובכך עורר על עצמו זעם אדיר במצרים, שנוצל על ידי ראש המועצה הצבאית דאז, עבד אל פאתח א-סיסי, כדי להוביל הפיכה נגד מורסי לאחר מחאה אזרחית ממושכת נגדו. א-סיסי ואנשיו שבו והגדירו את תנועת 'האחים המוסלמים' כארגון טרור לכל דבר וענין, ובחמש השנים האחרונות כל בכירי הארגון ופעיליו מוחזקים במתקני כליאה במצרים.

גם בסעודיה, בירדן, במדינות המפרץ ובאיראן מוגדרת תנועת האחים המוסלמים כארגון טרור, רק בשתי מדינות התנועה נהנית מתמיכה: טורקיה וקטאר. בישראל נציגי תנועת 'האחים המוסלמים' שמיוצגת בישראל על ידי מפלגת רע"ם מכהנים כחברים מן המניין בממשלה.

‏נשיא מצרים א-סיסי חשף מספר מעניין אמש: במשך שבע שנים צבא מצרים הוציא 54 מיליון דולר מדי חודש כדי לממן את המלחמה בטרור. אז מה הסיפור? ניסיון להסביר לציבור לאן הולך הכסף בצל המצב הכלכלי הלא פשוט. במקביל הראיס השיק דיאלוג לאומי והקים מחדש את וועדת החנינה הנשיאותית לעצורים. כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

‏עוד מספרים מעניינים שא-סיסי מגלה: מאז 2013 מתו 3277 מצרים במסגרת המלחמה בטרור, 12280 מצרים נפצעו (באופן שמקשה עליהם לחזור לעבוד).

מצרים האחים המוסלמים ישראל טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד