י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
בסיוע מומחים מהעולם

שוברי גלים: המהלך שימנע את התמוטטות המצוק החופי

נחנכו שני שוברי הגלים הראשונים במסגרת פרויקט הדגל להגנה על המצוק החופי בעיר נתניה. המצוק החופי בנתניה נמנה על המצוקים הגבוהים והדחופים ביותר לטיפול בישראל

שוברי גלים: המהלך שימנע את התמוטטות המצוק החופי
שובר גלים באשקלון צילום: Corinna Kern/Flash90

החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון חנכה השבוע בחוף סירונית בנתניה את שני שוברי הגלים הראשונים מתוך 12 שוברי גלים שיוקמו מחוף סירונית דרומה עד לחוף ארגמן.

יצוין כי המצוק החופי בנתניה נמנה בארץ על המצוקים הגבוהים והדחופים ביותר לטיפול. שוברי הגלים נחנכו במסגרת פרויקט שנועד להגן על המצוק החופי בעיר ולמנוע את התמוטטות המצוק. מדובר בבעיה אקוטית שלדברי מומחים, הולכת ומחריפה בשנים האחרונות.

על פי המשרד להגנת הסביבה, פרויקט ההגנה על המצוק החופי בנתניה הוא פרויקט דגל, הכולל הקמה של 12 שוברי גלים והזנת חול לצורך הרחבת רצועת החוף. הפרויקט מתפרש על פני כ-3.5 קילומטרים של רצועת חוף, אשר בעורפה המזרחי מתנשא מצוק כורכר בגובה של עד 40 מטרים. המצוק החופי בנתניה נמנה על המצוקים הגבוהים והדחופים ביותר לטיפול על פי תמ"א 9/13.

העבודות החלו לפני כשנה והן צפויות להסתיים במהלך 2025.

יצוין כי החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון בע"מ כפופה למשרד להגנת הסביבה והוקמה בסוף שנת 2013 כזרוע ביצועית לטיפול בנושא התמוטטות המצוק החופי. מטרתה העיקרית של החברה היא לתכנן, לבצע ולתחזק את הקמת ההגנות הימיות ולהעניק שירותי ניהול, תיאום וייעוץ למדינה בכל הנוגע לקידום ההגנות היבשתיות לעניין התמוטטות המצוק החופי וניטור קצב נסיגת המצוק.

מנכ"ל החברה הממשלתית להגנות מצוקי חוף הים התיכון, אילן לביא, מסר: "הקמת שובר הגלים בנתניה הינו חלק מתוכנית כוללת שקידמה החברה הממשלתית בסיוע צוות מומחים מהארץ ומחברות בינלאומיות מהמובילות בתחומן בעולם להגנה על המצוק החופי בנתניה, בעיה אקוטית שהלכה והחריפה עם השנים בשל שינויי האקלים. נמשיך לפעול יחד עם המשרד להגנת הסביבה ועיריית נתניה על מנת להבטיח שחופי הים יהיו פתוחים ובטוחים לציבור תוך מיצוי הפוטנציאל הטמון ברצועת החוף, ושמצוק נתניה יהיה מוגן ובטוח למען אזרחי המדינה".

 

חוף ים נתניה המשרד להגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד