כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"זיכרון בסלון"

טקס זיכרון לדיפלומטים שהוכרו כ"חסידי אומות העולם"

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז: ישראל הציגה את מועמדותה לעמוד בראש "הברית הבינ"ל לשימור זיכרון השואה" (IHRA) לשנת 2025, שנה בה יציין הארגון 25 שנים להקמתו ו-80 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה.

טקס זיכרון לדיפלומטים שהוכרו כ"חסידי אומות העולם"
מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז צילום: שלומי אמסלם, לע"מ

במסגרת אירועי יום השואה, קיים היום (רביעי) משרד החוץ, בשיתוף ארגון "זיכרון בסלון", טקס זיכרון לדיפלומטים שהוכרו כ"חסידי אומות העולם", על פעילותם להצלת יהודים במהלך השואה.

בטקס השתתפו נציגי הסגל הדיפלומטי הזר המשרת בישראל ועשרות שליחים מיוחדים למאבק באנטישמיות ממדינות שונות ברחבי העולם, המשתתפים בכנס השליחים למאבק באנטישמיות שמתקיים במשרד החוץ בשיתוף עם הקונגרס היהודי העולמי (WJC).

בטקס המרגש סיפרה שורדת השואה עליזה לנדאו את סיפורה וסיפור משפחתה. לנדאו איבדה את כל משפחתה בשואה. אביה, שנורה לנגד עינייה ציווה עליה לחיות ולספר.

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, העלה על נס את פועלם של הדיפלומטים אשר במהלך מלחמת העולם השנייה הקשיבו לצו מצפונם ופעלו להצלת יהודים: "בשעות האפלות ביותר של השואה, אור של מוסר האיר בדמות המעשים האמיצים ובאומץ הלב הבלתי אנוכי של מי שסייעו להציל את חייהם של אלפי יהודים. ביניהם היו 38 דיפלומטים המיוצגים על ידי חברי הסגל הדיפלומטי - ולכם, אנו, העם וממשלת ישראל, מודים מכל הלב".

מנכ"ל משרד החוץ הודיע בטקס כי ישראל הציגה את מועמדותה לעמוד בראש "הברית הבינ"ל לשימור זיכרון השואה" (IHRA) לשנת 2025, שנה בה יציין הארגון 25 שנים להקמתו ו-80 שנה לסיום מלחמת העולם השנייה.

אושפיז התייחס גם לעלייה המדאיגה במספר גילויי האנטישמיות בעולם: "בשנים האחרונות אנו עדים לשינוי מטריד בביטויי האנטישמיות, הכחשת השואה וקריאות להשמדת מדינת ישראל כביתו הלאומי של העם היהודי. אלה הגיעו לרמות חסרות תקדים מאז תום מלחמת העולם השנייה. השנה העבירה העצרת הכללית של האו"ם בקונצנזוס החלטה שהוגשה על ידי ישראל וגרמניה ובתמיכת 114 מדינות, המגנה הכחשת שואה ועיוותה".

משרד החוץ יום השואה חסידי אומות העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד