י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עוד יזכור לנו אהבת איתן''

תיעוד: היארצייט השלישי של הרבי שניצל מהשואה

במלאת שלוש שנים להסתלקותו של האדמו"ר מקאליב זצ"ל שהיה אוד מוצל מאש עלו המונים לציונו בהר המנוחות, וסעודת הילולא גדולה נערכה בבית מדרשו בראשות ממשיך דרכו הרבי מקאליב. צפו בגלריה

תיעוד: היארצייט השלישי של הרבי שניצל מהשואה
שלוש שנים לרבי מקאליב זצ"ל צילום: שוקי לרר

יום ההילולא השלישי בחצר קאליב, החל משעות הבוקר המוקדמות פקדו המונים את הציון במרומי הר המנוחות בירושלים, כאשר אהל מיוחד הוקם מעל מתחם הציון וכיבוד ושתיה חולקו במהלך כל יום ההילולא.

התקיימה תפילת רבים בראשות ממלא מקומי נכדו האדמו"ר אמרו ספר רביעי, כשהרבי פנה לרבי זצ"ל בבכייה ותחינה כי יעורר רחמי שמים על צרות הכלל והפרט ועל הצרות המתרבות בעולם.

"רבי, בימי חייך פתחת את כל השערים כדי לחזק לבבות ישראל, ועכשיו אנו מתחננים בפניך שתפתח שערי שמים לתפילותינו ובקשותינו"

בערב נערכה ההילולא הגדולה בהיכל בית המדרש הגדול בירושלים, בראשות אדמו"רים ורבנים וקהל רב ביניהם הגר"מ נחשוני רב הקהילה החרדית בראשון לציון, האדמו"רים מפיטסבורג, סקולען י-ם, סטראפקוב, ווערדאן י-ם, קעכניא, גאב"ד מאקאווא אשדוד, גאב"ד טשאבא.

תחילה נשא דברים קצרים ראש החבורות הרה"ג רבי שמעון לוריא שתיאר את עמלם ושקידתם של בני החבורות שזכו לסיים ולהיבחן על מסכתות הש"ס במסגרת ארגון 'קנין תורה' כשלאחר מכן עברו בסך עשרות הבחורים וקיבלו מתנת הערכה מהאדמו"ר

בהמשך שוררו משיריו הנודעים של הרבי כשגעגועים עזים אופפים את הציבור לאחר מכן משא נכדו ומ"מ האדמו"ר  על דרגותיו הנשגבות של הרבי זצ"ל בעניין האמונה השלימה בדרכי הבורא והנהגתו ועל חיזוק האמונה הנדרש מעמנו בכל מצב, כשרק על ידי כך אפשר להצליח הן בגשמיות והן ברוחניות ורק כך אפשר לזכות לשמחה ולרוגע פנימי. כן הביע את הערכתו לבחורי החמד שהקדישו זמנים יתירים מעבר לסדרי הישיבה כדי לרכוש קניני תורה, בהמשך דיבר על החשיבות של כתיבת ספר תורה לזכר הצדיק שבכך מתחברים אליו מלמטה וגורמים לו נחת בשמים והוא מצדו משיב טובה לכל מי שגמל לו טובה.

מיד לאחר דבריו הנלהבים של הרבי נענה הקהל לקריאת הקודש בשמחה ובחיבה של מצווה כשכל אחד נוטל את חלקו בספר התורה שייכנס בעז"ה בשנת תשפ"ג הבעל"ט ברוב פאר והדר, ישראל פרוש ראש העיר אלעד דרבן את הציבור בלהט לקחת חלק במצווה רבה זו.

בהמשך נשא דברים הגאון הצדיק רבי מרדכי שמואל אדלשטיין שדיבר על הפצת התורה של הרבי זצ"ל בכל מקום בארץ כאשר אביו הגאון רבי יעקב אדלשטיין זצ"ל רבה של רמת השרון זכה להיות שותף במפעל הגדול 'ברי בי רב דחד יומא' שקירב רבבות לתורה וליראת שמים.

התרגשות שררה בקהל בהופעת האדמו"ר רבי שלמה בוסו נכד ה'בבא סאלי' זצ"ל שהשתתף באופן נדיר במעמד, האדמו"ר הפליא בדבריו אודות כוחות נפשו העצומים של הרבי זצ"ל כאשר שנות הגלות והחורבן לא השפיעו כמלא נימא על רוחו הקדושה וכל ימיו החיה נפשות רבות בטללי תחיה ונוחם, בסיום דבריו בירך האדמו"ר רבי שלמה בוסו את נכדו וממלא מקומו האדמו"ר הממשיך בכל עוז בדרך זקנו הרבי וכוחו רב לו להשפיע שפע ברכה וישועה, וכן ברכה לכלל חסידי אוהדי וידידי בית קאליב כי זכות הרבי תעמוד להם בזה ובבא.

הרבי מקאליב הילולא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד