י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עם מברג וסכין בירושלים

"מגורשת מגורשת": האיום של המחבל על רעייתו

14 שנות מאסר נגזרו על תושב רהט שהגיע לירושלים עם מברג וסכין והיה בדרכו לבצע פיגוע בהר הבית | במהלך נסיעתו כתב לאשתו שאם תספר למישהו על רצונו לעשות פיגוע – הרי היא "מגורשת מגורשת מגורשת"

"מגורשת מגורשת": האיום של המחבל על רעייתו
מעצר. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר היום עונש של 14 שנות מאסר על תושב רהט ואליד אבו מדיעם, אשר הורשע בביצוע מעשה טרור של ניסיון רצח, לאחר שהגיע לירושלים עם מברג וסכין והיה בדרכו לבצע פיגוע בהר הבית מתוך מניע לאומני.

בית המשפט ציין בגזר הדין, כי "דרכו של בית המשפט להילחם במציאות זו אינה אלא באמצעות ענישה מרתיעה ובהעברת מסר חד משמעי וצלול ולפיו אלה אשר יתפתו לבצע פיגועים, גם הצעירים ונעדרי עבר פלילי, יענשו בחומרה רבה".

על פי הכרעת הדין, הנאשם, בעקבות כעס שצבר כלפי אנשי ביטחון יהודים, החליט לבצע פיגוע בשוטרים יהודים בהר הבית בירושלים ולמות כ"שאהיד". בתאריך 6.11.20 , הצטייד הנאשם בסכין ומברג, אמר לאשתו שהוא נוסע לבצע פיגוע בירושלים וביקש מחבר להסיע אותו לשם. במהלך כל הנסיעה, התקשרו אל הנאשם אשתו ובני משפחתו, אך הנאשם לא ענה לשיחותיהם, ואף הגדיל לעשות וכתב לאשתו שאם תספר למישהו על רצונו לעשות פיגוע – הרי היא "מגורשת מגורשת מגורשת".

כשהגיע הנאשם לשער שכם, ירד מן הרכב והחל לצעוד לכיוון אל אקצא. בדרך לשם, נתקל הנאשם בשוטרים, אשר חשדו בו והחלו לשאול את הנאשם שאלות לגבי מעשיו. הנאשם נלחץ, התבלבל בתשובותיו וכשהתבקש להוציא דברים שיש לו בכיס, נמנע מלחשוף את הסכין והמברג שהביא איתו לצורך ביצוע הפיגוע. רק כאשר הרים הנאשם את ידיו לצורך החיפוש, זיהה השוטר את המברג, ובהמשך הודה הנאשם שיש לו גם סכין.

בית המשפט המחוזי, לאחר שמיעת ראיות, קיבל את עמדת הפרקליטות והרשיע את הנאשם בכל העבירות שיוחסו לו בכתב האישום של ניסיון רצח שהוא מעשה טרור, לפי חוק המאבק בטרור ועבירה של החזקת סכין. בית המשפט המחוזי דחה את כל טענות ההגנה של הנאשם, שמעשיו אינם מגבשים את עבירת ניסיון הרצח, בין היתר כי התחרט ולא דקר את השוטרים בסופו של דבר, וכן כי חשב על משפחתו ולכן לא ביצע את המעשה.

באר שבע רהט פיגוע

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד