י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
המסר לנשיא אוקראינה

בנט בנאום הממלכתי הראשון: "אסור לאפשר לפרק את ישראל מבפנים"

ראש הממשלה בנט נשא את נאומו הממלכתי הראשון בטקס הזיכרון לשואה ולגבורה • בנט שיגר מסר לנשיא אוקראינה זלנסקי שמרבה להשוות את המלחמה לשואה, והתייחס במרומז לאירועים הפוליטיים: "אסור לנו לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים"

בנט בנאום הממלכתי הראשון: "אסור לאפשר לפרק את ישראל מבפנים"
נפתלי בנט ב'יד ושם' צילום: ישי ירושלמי

ראש הממשלה נפתלי בנט נשא הערב (רביעי) את נאומו הממלכתי הראשון בטקס יום השואה והגבורה במרכז 'יד ושם' בירושלים, כשהוא מציג 'דף עד' של נרצחת בת חצי שעה בלבד לבית משפחת רייך באוושויץ, אותה מילאה אימה שניצלה.

"השואה היא אירוע חסר תקדים בהיסטוריה האנושית. אני טורח לומר זאת כי ככל שהשנים נוקפות, יש יותר שיח בעולם שמשווה אירועים קשים אחרים לשואה. אבל לא, גם המלחמות הקשות ביותר בימינו אינן השואה ולא דומות לשואה", אמר ראש הממשלה בנט במסר לאירועי אוקראינה ולשימוש בהשוואה בין האירועים.

וידאו: עומר מירון, לע"מ | סאונד: בן פרץ, לע"מ.

ראש הממשלה בנט הוסיף: "שום אירוע בהיסטוריה, אכזרי ככל שהיה, אינו משתווה להשמדת יהודי אירופה על ידי הנאצים ועוזריהם״, הוא הוסיף ״מעולם, בשום מקום אחר ובשום זמן אחר, לא פעל עם אחד להשמיד עם אחר, בצורה כל-כך מתוכננת, שיטתית וקרת רוח, מתוך אידיאולוגיה מוחלטת ולא מתוך תועלתנות".

"שנאה היא רגש קל לתפעול ולהצתה. אלה היסודות האפלים ביותר בנפש האדם, שלעיתים מתפרצים בדמות שנאה עיוורת לאחר, שאם רק ייעלם ייפתרו כל הבעיות שלי״, הוסיף ראש הממשלה בנאומו הממלכתי. שציין כי הלקח לאירועי השואה "הוא לעמוד לגורלנו. לסמוך רק על עצמנו. להיות חזקים ואף פעם לא להתנצל על קיומנו או על הצלחתנו".

ראש הממשלה ספק התייחס במרומז לסאגה הפוליטי וקרא לאחדות בעם, "בנינו מדינה יהודית חזקה ומשגשגת בארץ ישראל. זה היעד שאין לנו ברירה אלא לעמוד בו: מדינת ישראל חייבת להיות הכי חזקה. תמיד. להיות עם הצבא הכי חזק, עם חיל האוויר האיכותי ביותר, עם הלוחמים האמיצים ביותר, עם המוסד והשב"כ המתוחכמים ביותר. ומעל הכל - עם האמונה העמוקה ביותר בצדקת דרכנו".

"אחיי ואחיותיי", פנה ראש הממשלה לעם, "אסור, פשוט אסור לנו, לאפשר לאותו גן מסוכן של פלגנות, לפרק את ישראל מבפנים. היום, ברוך השם, במדינת ישראל, יש לנו צבא אחד, ממשלה אחת, כנסת אחת, ועם אחד - עם ישראל. כשאנו מאוחדים, אף אויב חיצוני לא יוכל לנו".

נפתלי בנט ראש הממשלה יום השואה יד ושם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 28 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד