י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יום השואה

דו"ח מטריד: האנטישמיות בארה"ב עלתה בשנים האחרונות

דו"ח מרכז המחקר והמידע של הכנסת אודות התגברות האנטישמיות בארצות הברית מגלה כי פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וטיק-טוק פעלו בפחות ממקרה אחד מתוך שש התבטאויות אנטישמיות שדווחו במהלך תקופה של שישה שבועות ב-2021 |בשנים 2020-2017 נרשמו בממוצע כ-2,000 תקריות אנטישמיות מדי שנה

דו"ח מטריד: האנטישמיות בארה"ב עלתה בשנים האחרונות
רויטרס

דו"ח מיוחד של מרכז המחקר והמידע של הכנסת שנכתב לבקשת יו"ר הכנסת ח"כ מיקי לוי מגלה כי בחמש השנים האחרונות נצפתה התגברות של האנטישמיות בארצות הברית, המתבטאת הן בעוצמת האירועים האנטישמיים, והן בעמדות היהודים ביחס לאנטישמיות. 

על פי דו"ח הממ"מ שחיברה ד"ר אילה אליהו חוקרת המכון עולה כי בין השנים 2016-2011 נרשמו בממוצע כ-1,000 תקריות אנטישמיות מדי שנה, ואילו בשנים 2020-2017 נרשמו בממוצע כ-2,000 תקריות אנטישמיות מדי שנה.

 לפי ה-FBI, בשנת 2020 דווחו 683 אירועים אנטי-יהודיים, אך בליגה נגד השמצה רואים בנתון זה דיווח חסר.

ממסמך הכנסת מתברר כי בשנים 2021-2020 אירעו אירועי אנטישמיות רבים בארה"ב, כאשר אירועי 'שומר החומות' במאי 2021 וגם מגבלות הקורונה הובילו להתגברות באירועים אנטישמיים.

 לפי הליגה נגד השמצה, דווחו 131 תקריות בשבוע שקדם למבצע 'שומר החומות', לעומת 193 תקריות שדווחו במהלך המבצע. התפרצות האנטישמיות בעקבות המבצע התבטאה בעלייה בפשעי שנאה אנטישמיים, בהתבטאויות אנטישמיות ברשתות חברתיות ובפעילות אנטישמית בקמפוסים.

 עם זאת, חשוב לציין שבשנים אלה היו גם הישגים במאבק באנטישמיות כגון מינוי ממונה מיוחד למאבק באנטישמיות בדרגת שגריר מטעם מחלקת המדינה של ארה"ב, ואימוץ "הגדרת העבודה לאנטישמיות" של הברית הבינלאומית לשימור זכר השואה (IHRA) על ידי הנשיא ביידן.

מחברת הדו"ח ציינה במסמך כי קיימת עלייה בגילויי אנטישמיות לא-אלימה, בהשוואה לגילויים דומים לפני המבצע, בעיקר ברשתות החברתיות ובקמפוסים, על פי דיווחי ארגונים יהודיים. לפי נתוני המערכת של משרד התפוצות לניטור אנטישמיות ברשתות חברתיות (ACMS), היתה עלייה של יותר מ-40% במספר ההתבטאויות האנטישמיות בין ה-6 ל-21 במאי 2021, בהשוואה לתקופה המקבילה בחודש הקודם; ושיעור ההתבטאויות הקשורות ל"אנטישמיות חדשה" בזיקה לישראל עלה לכ-80% בהשוואה לכ-67% בתקופה המקבילה בחודש הקודם.

דו"ח הכנסת גילה כי מחקר של המרכז להתנגדות לשנאה דיגיטלית (The Center for Countering Digital Hate), שבדק את הרשתות החברתיות הפופולריות, הראה שפייסבוק, אינסטגרם, טוויטר, יוטיוב וטיק-טוק פעלו בפחות ממקרה אחד מתוך שש התבטאויות אנטישמיות שדווחו במהלך תקופה של שישה שבועות ב-2021. תופעה נוספת שהחלה להתגבר בשנת 2020, בגלל הפיקוח על הרשתות החברתיות, היא פרישה של קבוצות קיצוניות (בעיקר מהימין הקיצוני) מהרשתות החברתיות הגלויות והשרתים הגלויים, ומעבר לרשת המכונה "הרשת האפלה" או האלטרנטיבית, שאין עליה פיקוח והגבלות.

 

אנטישמיות דוח ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד