י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זאת משימתנו העליונה"

בנט התעלם מהאיום האיראני; נתניהו וגנץ הזכירו

בעוד נתניהו נהג כראש ממשלה בשנים האחרונות בנאומו בערב יום השואה להתייחס לאיום האיראני, ראש הממשלה הנוכחי נמנע הערב מלהזכיר זאת למרות שהנושא הינו כעת בראש הכותרות. לעומתו, נתניהו וגנץ כן הזכירו את האיום בדבריהם הערב 

בנט התעלם מהאיום האיראני; נתניהו וגנץ הזכירו
בני גנץ צילום: ברונו שרביט, לע"מ

בנאומו הממלכתי הראשון לציון יום השואה והגבורה, נמנע ראש הממשלה נפתלי בנט, מלהתייחס לאיום האיראני, נושא שעלה בשנים האחרונות בהקשר של איום ממשי נגד מדינת היהודים שטרם הוסר ונמצא בימים אלה בראש השיח.

מי שכן התייחס לנושא האיראני, כמו בשנים הקודמות, הוא ראש האופוזיציה בנימין נתניהו, שאמנם נכח בטקס ב'יד ושם' אך לא נאם בו. קודם תחילת הטקס צייץ בחשבון הטוויטר שלו את ההקשר האריאני שצריך לזכור ביום השואה.

"בערב יום השואה כולנו מתייחדים עם זכרם של אחינו ואחיותינו, 6 מיליון בנות ובני עמנו שנספו בתופת השואה. גם היום עלינו להבטיח את ביטחון ועתיד עמנו מול משטרי הטרור, ובראשם איראן, שקמים עלינו לכלותינו. לעולם לא עוד — זאת משימתנו העליונה" כך נתניהו הערב.

מי שעוד התייחס לנושא האיראני הוא שר הביטחון בני גנץ, שנשא הערב נאום במכון 'משואה' ללימודי השואה, שם אמר: "בנאומי יום השואה אנו מזכירים לעיתים את האיומים הביטחוניים על ישראל – בראשם איראן המבקשת להשיג נשק גרעיני ולהפוך לאיום קיומי עבורנו. ואכן מדינת ישראל חייבת שתהיה לה עוצמה צבאית ולצידה עוצמה מוסרית".

לדברי השר גנץ, "העוצמה והמוסר, נובעים מיכולתנו לחיות כחברה אחת חזקה ומלוכדת ולא כעם המפוזר בגלויות, שסוע ומופרד. החוסן שלנו כחברה הוא שמאפשר ומצדיק את קיומנו. עלינו, צאצאיהם של הילדים שהגיעו והפריחו כאן את השממה, מוטלת המשימה להימנע משנאת חינם. עלינו מוטלת המשימה לשמור על החברה הישראלית חזקה - לפני כל ויכוח אידיאולוגי. זהו צורך לאומי וקיומי ראשון במעלה, לא פחות ממוכנות לתקיפת מתקני הגרעין באיראן", כך גנץ.

בני גנץ בנימין נתניהו נפתלי בנט האיום האיראני יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד