י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

כיצד תקבלו כסף מהביטוח הלאומי על נכות של ילד?

קצבת נכות עבור ילד עשויה להגיע לסכום משמעותי • כיצד מגישים את התביעה? • האם ניתן לערער על החלטה שלילית? • ומדוע יש לייחס חשיבות לתשלום רטרואקטיבי?

צילום אילוסטרציה: שטורעם
צילום אילוסטרציה: שטורעם

הורים רבים אינם יודעים כי בביטוח הלאומי קיימת קצבה מיוחדת אשר נוגעת לילד בעל נכות ניכרת. קצבה זו אינה עניין של מה בכך והיא יכולה לסייע באופן משמעותי למשפחה ממוצעת בישראל.

נכון לכתיבת שורות אלה, קצבה מלאה לילד נכה עומדת על סך של 2,149 ₪ מידי חודש, וכן ניתנת תוספת של 365 ₪ לחודש עבור ילד שמקבל קצבה מלאה. כמו כן, במקרים מסוימים בהם הילד נזקק לעזרה נוספת בביצוע פעולות היום יום (ניידות, אכילה, לבוש, רחצה וכדומה), ניתן לקבל סכום כסף נוסף מהביטוח הלאומי מידי חודש בחודשו.

בעניין ילד בעל נכות, קיימות מחלות מסוימות בהן הזכאות לקצבה תתחיל מהיום בו הילד הגיע לגיל 91 יום, ובחלק מהמקרים תתחיל הזכאות בגיל 3 שנים. במקרים חריגים, כגון ילד שסובל מתסמונת דאון או ילד שסובל מליקוי שמיעה משמעותי, אזי הזכאות לקצבה מתחילה מיום לידתו של הילד.

את התביעה לקבלת קצבת נכות של הילד, יש להגיש למוסד לביטוח לאומי, בצירוף כל המסמכים הרלוונטיים, אישור לימודים מבית הספר או מהגן בו לומד הילד, וכן תעודה רפואית או חוות דעת של רופא פרטי בעניינו של הילד (במידת הצורך).

הורים, חשוב שתדעו, כי במידה והגשתם תביעה למוסד לביטוח לאומי והיא נדחתה, או שילדכם קיבל החלטה בעניין נכותו, אשר אינה משקפת את מצבו הרפואי, ניתן לערער על ההחלטה בתוך 90 יום לוועדת ערר בביטוח הלאומי. כמו כן, חשוב לדעת כי ניתן לערער גם על החלטת הביטוח הלאומי בעניין תשלום רטרואקטיבי.

רבים לא נוטים לייחס חשיבות לעניין תשלום רטרואקטיבי, אך רק מעניין זה ניתן לקבל תשלומי קצבה בסכומים ניכרים ביותר.

דעו לכם, כי במידה ותיאבקו בביטוח הלאומי באופן נכון ועקבי, תוכלו לשפר את הסיכויים לקבל קצבה גבוהה יותר ובכך תוכלו לשפר את מצבו של הילד ולטפל בו טוב יותר. חשוב מאוד לבצע את המאבק באופן ראוי ועם כל האסמכתאות הנדרשות, זאת על מנת שתוכלו לנצח את הביטוח הלאומי.

*כתבה זו אינה תחליף לייעוץ משפטי ומהווה המלצה בלבד.
עו"ד ינון הדאיה הינו בעל משרד עו"ד עצמאי בדימונה, המתמחה בתחום האזרחי על כל רבדיו.
טלפון: 08-6732277
כסף ביטוח לאומי יעוץ ילד משפטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד