י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
חסידי אומות העולם

השגריר ביקש מראש העיר לשנות את הרחובות לשמות מצילי יהודים

שגריר ישראל באוקראינה, מיכאל ברודסקי, מבקש מראש עיריית קייב לשנות את שמות הרחובות עבור אוקראינים שהצילו יהודים בשואה. ראש העיר קרא לאזרחים להגיש הצעות עד סוף החודש

השגריר ביקש מראש העיר לשנות את הרחובות לשמות מצילי יהודים
זלנסקי וג'ונסון ברחובות קייב צילום: דוברות ראש ממשלת בריטניה

מיכאל ברודסקי, שגריר ישראל באוקראינה, ביקש מראש עיריית קייב לשקול לשנות את שמות הרחובות והמרחבים הציבוריים בבירה על שם אוקראינים חסידי אומות העולם שהצילו יהודים בשואה. כך דיווח האתר Times of Israel.

ראש העיר ויטלי קליצ'קו, אחד האמיצים מבין ראשי הערים באוקראינה, הודיע ​​ביום שני כי הוא ישנה את שמות הרחובות והאתרים של קייב הקשורים לרוסיה ולבלארוס. וקרא לאזרחים להגיש הצעות עד סוף החודש.

השגריר הישראלי מיכאל ברודסקי, שנמצא בימים אלה בפולין יחד עם שאר צוות השגרירות, בשל המצב הביטחוני באוקראינה. שלח את מכתבו בערב יום השואה לראש העיר, את יום השואה בישראל מציינים יהודים רבים ברחבי העולם.

ראש העיר אמר כי רוסיה פתחה בפלישה שלה בגלל רצונה של קייב להצטרף לאיחוד האירופי. "זה לא סוד שפוטין רוצה לבנות מחדש את האימפריה הסובייטית", אמר קליצ'קו והוסיף כי מוסקבה "לא מקבלת את רצוננו".

"מעולם לא היינו תוקפניים, ואני יותר מבטוח שלעולם לא נהיה תוקפניים כלפי אף אחד. אנשים רוצים לחיות כאן חיים שלווים".

"זכויות האדם הן בראש סדר העדיפויות שלנו. דמוקרטיה וסטנדרטים אירופיים הם המטרה שלנו. אנחנו האוקראינים למעשה אירופאים מבחינה גיאוגרפית, עם המנטליות שלנו, עם ההיסטוריה שלנו, אנחנו לא רוצים לחזור לברית המועצות, אנחנו לא רוצים לחיות במדינה ללא זכויות אדם".

קריאת שם רחוב קייב חסידי אומות העולם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד