י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"זיכרון מצמרר"

הרב וניצולת השואה התכופפו לאדמה לנקות את האבן

לרגל יום השואה והגבורה שחל היום, פוליטיקאים ואישי ציבור וניצולי שואה הגיעו לטקס מיוחד בבריסל בירת בלגיה | חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך השתתף באירוע: "זה זכרון מצמרר"

הרב וניצולת השואה התכופפו לאדמה לנקות את האבן
הרב ודיפלומטים מנקים את האבנים צילום: באדיבות המצלם

ביום השואה והגבורה, שחל היום, יצאו ניצולי שואה יחד עם רבנים ואישי ציבור ורבנים מקומיים לאבני הזכרון שנמצאים בתוך המדרכות בבריסל, למבצע נרחב למירוק 458 אבני הנגף שהוטבעו במדרכות בריסל בירת בלגיה, אל מול בתים שמהם נשלחו יהודים למחנות ההשמדה.

האירוע המרגש שנערך ברחובות בריסל וברשתות החברתיות תחת הכותרת #MakeTheirMemoryShine התקיים בשיתוף המוזיאון היהודי בבריסל ובמעמד ראש עיריית בריסל פיליפ קלוז, ניצולי שואה, מנהיגים יהודים ומאות מתנדבים – בני כל הדתות והגילאים, שקיבלו מאיגוד הארגונים היהודים באירופה EJA ערכות ניקיון ייעודיות למירוק אבני הזיכרון.

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין, יחד עם ניצולת השואה רג'ינה סוכוולסקי, וראש עיריית בריסל פיליפ קלוז התכופפו על הרצפה ברחוב וניקו את האבנים, הרב מרגולין אמר בטקס: "בשואה הרבנים התכופפו על הרצפה כדי לנקות בפקודת הנאצים את הרחובות כדי לבזות אותם, אנחנו כאן מנקים את האבנים עם גאווה".

חבר הפרלמנט החרדי מיכאל פרייליך השתתף בטקס כנציג יחיד של הפרלמנט הפדרלי, אמר ל'בחדרי חרדים': "היה מרגש ומצמרר כאחד, לחשוב על הדברים הנוראיים שעשו כאן הנאצים, זה דבר שלא נתפס, ברוך השם היהודים כאן בבלגיה חיים בביטחון מלא, היה מאד מצמרר לראות את ניצולת השואה ממרקת את האבן, ולחשוב שככה היו אז היהודים עושים מכפיה".

אבן נגף (בגרמנית Stolperstein - שְטוֹלְפֶּרשְטַיין), הוא שמו של פרויקט הנצחה מתמשך בערים שונות באירופה, שיצר האמן גונטר דמניג. "אבני הנגף" של דמניג שקועות במדרכות בערים שונות במטרה להזכיר לעוברים ושבים את קורבנות הנאציזם. נכון להיום הונחו מעל ל-90,000 אבני נגף בערים רבות ברחבי אירופה.

יום השואה מיכאל פרייליך בלגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד