י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הקצבים של בוצ'ה

דיווח: פוטין שולח חיילים אל מותם כדי שלא יוכלו להעיד על פשעי מלחמה

החטיבה הרוסית שהואשמה בביצוע פשעי מלחמה נתעבים נגד אזרחים חסרי ישע בבוצ'ה, הותקפה על ידי מל"טים אוקראינים וספגה "אבידות קשות" בדונבאס, על רקע הטענות שלדימיר פוטין מעוניין שהם "ייעלמו"

דיווח: פוטין שולח חיילים אל מותם כדי שלא יוכלו להעיד על פשעי מלחמה
המלחמה באוקראינה צילום: צבא אוקראינה

חיילי חטיבת הרובאים הממונעים ה-64 של הארמייה הרוסית, שרשויות אוקראינה כינו כאחראיות לעינויים, והוצאה להורג של אזרחים בפאתי קייב, נסוגו בחודש שעבר לבלארוס ולאחר מכן לרוסיה. נשיא רוסיה ולדימיר פוטין העניק תואר כבוד לחטיבה הידועה כיום בשם 'הקצבים של בוצ'ה', עם צו נשיאותי "המכבד את גבורתם בהגנה על אינטרסים של המדינה", בזמן שהקצין המפקח עליהם הועלה בדרגה.

למרות הכבוד הרב שזכו לו, היחידה הוצבה מחדש בחזית דונבאס, אחת החזיתות המסוכנות ביותר במלחמה, שם מתרחשים קרבות קטלניים כאשר כוחות מוסקבה מנסים להקיף חיילים אוקראינים שמחזיקים קו הגנה נחוש נגד תקיפה של רוסיה. ה'דיילי מייל' מדווח, כי אנליסטים אומרים שפוטין שלח את החיילים בכוונה לקו החזית כדי להעלים אותם כך שלא ניתן יהיה להכריח אותם לעולם להעיד על פשעי המלחמה לכאורה שלהם.

אוקראינה פרסמה את שמות הקצינים האחראים לטבח בוצ'ה, ופוטין יודע שניתן יהיה להעמיד אותם יום אחד למשפט ולחשוף את היקף הזוועות שלהם. בדו"ח מודיעיני בתחילת אפריל נכתב: "מטרה נוספת של החזרה המהירה של חטיבה 64 לשטח אוקראינה היא סילוק מהיר של עדים מיותרים. כלומר, פריסה מחדש לחלק מחזית המלחמה שבה לא יהיה להם סיכוי לשרוד, ובכך לא יאפשרו להם להעיד בבתי משפט עתידיים".

רוב החיילים ביחידה מחו נגד הצבתם מחדש, הם נאלצו להילחם בחטיבה האוקראינית ה-93 המגנה על חרקוב שיש להם מוניטין מפחיד, בדומה לגדוד אזוב הניאו-נאצי במריופול.

פשעי מלחמה מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד