י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"כאן ועכשיו"

הנהלת תאגיד השידור החליטה לפטר את המנכ"ל

הנהלת תאגיד 'כאן' החליטה להדיח את המנכ"ל אלדד קובלנץ, מתפקידו אותו הוא יסיים בעוד כחודש ימים | המנכ"ל היוצא הודיע לעובדים: בכוונתי להילחם בהחלטה

אלדד קובלנץ
אלדד קובלנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מועצת תאגיד השידור הישראלי החליטה להדיח את מנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ מתפקידו. לאחר הליך שימוע שנערך בשבועות האחרונים, השימוע הגיע לאחר דיונים של מועצת התאגיד על מסקנות הוועדה שבחנה את יחסי העבודה בתאגיד, בנוגע לצעדים שיש לנקוט על מנת לוודא כי תרבות יחסי העבודה תהיה ראויה, בהתאם לנורמות וערכים ההולמים תאגיד ציבורי ולא עכורה קשה ופוגענית.

קובלנץ הודיע על כך לעובדים במכתב וכתב: "אמש הודיע לי יו״ר המועצה מר גיל עומר על כוונת המועצה לסיים את העסקתי תוך כחודש. בכוונתי להילחם בהחלטה. מבקש מכולנו להמשיך להיות מרוכזים במשימה שהוטלה עלינו: שידורים מעולים ומשתפרים למען הציבור הישראלי".

לפני פחות מחודש קובלנץ, המנכ"ל, תקף בחריפות את יו"ר התאגיד, גיל עומר. במכתב שהעביר לו טען קובלנץ כי עומר מבצע "חבלה ופגיעה מכוונת בתאגיד השידור הישראלי". קובלנץ אף ציין כי פעולות אלה, "יש בהן כדי לסכן את עתידו ומעמדו של התאגיד".

"מזה למעלה משנה שהינך משליט בתאגיד שלטון אימה ופחד, כל המעז להפנות את שימת ליבך לכך שאתה מרסק את התאגיד, סופג ממך השפלות ואיומים. התנהלותך זו מופנית לכל קשת בעלי התפקידים בתאגיד, החל בעובדים, עבור דרך חברי הנהלה ועד לחברי מועצה", כתב קובלנץ.

בתגובה לכך, יו"ר מועצת תאגיד השידור השיב לטענות וכתב: "אני דוחה בתוקף את הנכתב. מדובר במסמך חסר כל יסוד וזיקה למציאות". עומר טען כי הטענות שהועלו הן חלק מהחלטות מועצה שאינן קשורות בו ולדבריו "נועדו לעקוף את הקושי המובנה, לפיו ברור לכל כי לא ניתן לקבל טענה שלפיה לכלל חברי המועצה יש עניין אישי נגדך".

עוד הוסיף כי עיתוי המכתב אינו מקרי לכאורה, ונשלח במכוון לפני ישיבת המועצה המשפטית של התאגיד, אליה זומנה היועצת המשפטית של התאגיד, לשימוע לפני פיטורין. "זאת ועוד, אם הטחת האשמות חסרות שחר, היא האופן בו אתה מנסה להתמודד עם המשבר בתאגיד, הרי שאני קורא לך להתעשת ולמלא את הנחיות המועצה, לא ניכנע לניסיונות הפחדה כאלו ואחרים", כך סיכם את מכתב התגובה.

אלדד קובלנץ תאגיד השידור הישראלי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד