כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024

עמותת אור ירוק לחוגגים בלילה לבן: תחגגו ותהנו, אל תשתו ותנהגו

במהלך מסיבת האזניות בכיכר רבין שנערכה במסגרת הלילה הלבן בתל אביב, העבירה עמותת אור ירוק מסר לרוקדים: "נהיגה תחת השפעת אלכוהול מסכנת את חייכם". שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בחודשי הקיץ, בהם יוצאים רבים לבלות ולשתות, על המשטרה להגביר את האכיפה במיוחד בסביבת מרכזי בילוי.

אלכוהול.צלם:מאיר דהן, col
אלכוהול.צלם:מאיר דהן, col

"ברגע אחד הכל יכול להיפסק. שתיתם אלכוהול? אל תנהגו": זה המסר אותו קיבלו אלפי החוגגים בכיכר רבין ביום חמישי האחרון, 27.6, בזמן מסיבת האזניות הגדולה במסגרת ה"לילה הלבן" של תל אביב במסגרת שיתוף פעולה בין עמותת אור ירוק ומשרד הפרסום LEAD למניעת שתיית אלכוהול ונהיגה.
החוגגים, הופתעו לשמוע באמצע מסיבת הריקודים הסוערת שמישהו מזכיר להם כמה מסוכן השילוב הקטלני של שתייה ונהיגה וכי ברגע אחד, בדיוק כמו הרגע בו נעצרה המוזיקה, יכולים להיעצר להם גם החיים. לאחר העברת המסר, דאג הקריין של עמותת אור ירוק להחזיר את החוגגים למסלול וקרא להם: "יאללה, תמשיכו לחגוג".
תגובותיהם של הצעירים במסיבה היו בעיקר מופתעות, אך רובם תמכו בצעד ובמסר. אחת החוגגות ציינה כי "אני בעד להזכיר לרוקדים שלא לשתות ולנהוג, גם במחיר של הפסקת המסיבה לכמה שניות. ככה מי שאמור להסיע את חברים שלו הביתה, לא ישתה מרגע זה ואילך ויוכל להחזיר את חברים שלו בשלום". משתתף נוסף במסיבה אמר כי "מאד מסוכן לשתות ולנהוג, השתייה ממש משבשת את יכולת הנהיגה. כל נהג צריך לדאוג גם לעצמו וגם לחברים שלו שיושבים איתו באוטו, ולא לשתות אלכוהול אם הוא יודע שהוא צריך לנהוג בחזרה".
על פי נתוני עמותת "אור ירוק" תמונת המצב בישראל לגבי שתייה ונהיגה היא מדאיגה: קרוב ל-30% מתושבי אזור תל אביב והמרכז, דיווחו כי נהגו לאחר ששתו אלכוהול לפחות פעם אחת. בנוסף, נהגים צעירים מהווים כ- 30% מהנהגים המעורבים בתאונות אלכוהול, מספר הגבוה כמעט פי 2 וחצי בהשוואה לממוצע של כלל הנהגים.
שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "בארועים חגיגיים כמו הלילה הלבן בתל אביב, צעירים רבים נוטים לשתות אלכוהול, רבים מהם ינהגו לאחר מכן לביתם. על הצעירים הללו להבין כי כל טיפת אלכוהול אותה הם שותים לפני הנהיגה מסכנת גם את חייהם וגם את חייהם של שאר יושבי הרכב. על המשטרה להגביר האכיפה במהלך אירועים כאלו בכדי להרתיע את המשתתפים מנהיגה תחת השפעת אלכוהול".
אור ירוק לילה לבן בילוי שתייה מסיבות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד