כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לעקוף את הסנקציות

רוסיה הזמינה 174,000 דרכונים דיפלומטיים חדשים

כדי לאפשר לבכירים של פוטין, מרגלים ובני זוגם לעקוף סנקציות ולהסתנן למערב, רוסיה הזמינה 174 אלף דרכונים דיפלומטיים. אבל למשרד יש רק 15,000 עובדים, מתוכם רק אחד מכל שלושה צריך להיות דיפלומט, מה שעורר ספקולציות לגבי הסיבה לתוספות

דרכון: אילוסטרציה
דרכון: אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד החוץ במוסקבה דרש הדפסה פתאומית ומהירה של כמעט 175,000 דרכונים מובחרים בעלות של כ-4 מיליון יורו. עם זאת, למשרד החוץ הרוסי יש לא יותר מ-15,000 עובדים, מתוכם רק אחד מכל שלושה זכאי למעמד דיפלומטי. אך מדיווח של כלי תקשורת מהאופוזיציה, עולה, כי על פי החוקים הרוסיים, עובדים של שירות הביטחון FSB, זכאים לדרכונים דיפלומטיים כאשר הם נמצאים בנציגויות זרות.

חברי פרלמנט, שופטים ותובעים יכולים כולם לבקש את הדרכונים היוקרתיים, שיכולים להאיץ את הנסיעה ולהימנע מאשרות במדינות מסוימות. גם בני זוג עשויים להיות זכאים, אבל כך גם אלפי עובדי מדינה העובדים עבור פוטין בקרמלין.

הצו החדש של משרד החוץ מגיע על רקע סנקציות חסרות תקדים מצד המערב המגבילות את אפשרויות הנסיעה של רבים מהאליטה הרוסית. "למה משרד החוץ צריך 175,000 דרכונים דיפלומטיים כאשר מספר העובדים שלו לפי מקורות שונים הוא לא יותר מ-15,000, מתוכם רק שליש דיפלומטים?", תמהו כמה עיתונאים.

החשד הוא שדרכונים אלו ישמשו פקידים ומרגלים רוסיים המבקשים גישה למערב. הדיווח נאמר "השאלה היא - לאן הם מתכננים להגיע?". אך גם אם הם יקבלו את הדרכון, אין להם מה לחגוג. האיחוד האירופי אסר על מחזיקי דרכונים דיפלומטיים רוסיים לקבל אשרות כניסה אוטומטיות, וכן מאלץ אותם לעבור טביעת אצבע.

דרכון מלחמת אוקראינה רוסיה ולדימיר פוטין סנקציות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד