כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הבוץ האוקראיני

מומחים: הרוסים לא יוכלו להילחם הרבה שנים

הצבא הרוסי איבד כל כך הרבה ציוד באוקראינה כך שהוא לא יוכל להילחם במלחמה נוספת במשך שנים, כך טוענים אנליסטים. אספקת התחמושת מתמעטת, ויעברו שנים עד שרוסיה תבנה מחדש, כך טוען אנליסט אמריקאי

שריון רוסי הרוס: אילוסטרציה
שריון רוסי הרוס: אילוסטרציה צילום: צבא אוקראינה

רוסיה לא תוכל להילחם במלחמה נוספת במשך שנים בגלל אובדן ציוד קטסטרופלי באוקראינה, כך אמרו מומחי ביטחון. "ייקח שנים עד שרוסיה תבנה מחדש את המלאי שלה", כך על פי המרכז למחקרים אסטרטגיים ובינלאומיים השוכן בוושינגטון. למעשה, פוטין ייאבק רק בדונבאס כי "המלאי החיוני הולך ומתמעט", כך אמר האנליסט מארק קנסיאן ל'טיימס'.

ציוד הקרמלין ההרוס מסתכם כעת ב-939 טנקים, 185 מטוסים, 155 מסוקים, 421 יחידות ארטילריה ושמונה ספינות, כך העריך הצבא האוקראיני.

אוקראינה מעריכה שכוחותיה הרגו כעת 22,400 חיילים רוסים. האנליסט הצבאי הנרי בויד מהמכון הבינלאומי למחקרים אסטרטגיים אמר שפוטין עדיין יכול להיעזר בכוחות מילואים גדולים מהתקופה הסובייטית המוצבים ברחבי רוסיה.

אבל רוב החיילים הרוסים לא יוכלו להשתמש בציוד. הוא הוסיף. בויד אמר לעיתון ה'טיימס': "הם החזיקו מספר רב של טנקים, כלי רכב משוריינים וארטילריה מתקופת ברית המועצות, סביר להניח שאתה יכול להחזיר במונחים של מספרים עצומים על ידי הפעלה מחדש של מערכות ישנות יותר, אבל יש סימן שאלה אם יהיו להם את הצוותים שיאיישו את הרכבים ואם כן, האם יש להם הכשרה מספקת".

אבל רוסיה כשלה הם אומרים. וכמות החיילים הרוסים הדרושים כדי לכבוש את כל המדינה ולשלוט בכל האוכלוסייה תהיה קרוב למיליון, כך לפי מייקל קלארק, פרופסור במחלקה ללימודי מלחמה בקינגס קולג' בלונדון.

שריון מלחמת אוקראינה רוסיה אנליסטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד