י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"מפחיד ומחריד"

עיתונאי סעודי על מכחישי השואה: "לכל הפחות שותפים לפשע"

עיתונאי סעודי המשתתף במשלחת עם מבקרים מוסלמים ממדינות נוספות שביקרו באושוויץ: "הגענו מחברות מסיתות ומכחישות שואה. כשראינו את מחנות הריכוז ואת העדויות – זה היה מפחיד ומחריד"

עבד אל-עזיז אל-ח'מיס
עבד אל-עזיז אל-ח'מיס צילום: כאן חדשות

משלחת של אזרחים ממדינות ערביות, בהן סעודיה, בחריין, סוריה, לבנון וטורקיה, תשתתף היום (חמישי) במצעד החיים בפולין. עבד אל-עזיז אל-ח'מיס, עיתונאי סעודי המשתתף במשלחת, שכבר ביקרה אתמול באושוויץ, אמר לרועי קייס ב'כאן חדשות': "הגענו מחברות מסיתות ומכחישות שואה. אומרים שזו קונספירציה. ראינו איך הכניסו אנשים למקומות שנראים כמו אורוות סוסים, מנעו מהם כל זכות, אנשים מתו מרעב וילדים התאספו עם גברים ונשים בקרונות, שמענו עדויות – זה היה מפחיד ומחריד".

המשלחת הגיעה למצעד ביוזמת ארגון "שראכה" שמקדם שיתופי פעולה בין ישראל למדינות ערב והמפרץ. חלק מהאזרחים שמשתתפים באירוע מתגוררים בארצותיהם, אחרים מחוצה להן. אל-ח'מיס הוסיף: "תהיתי לעצמי – למה העולם הערבי לא יודע יותר על השואה? זה לא רק עניין של יהודים".

 

לדברי העיתונאי, השואה עדיין לא נלמדת ומסוקרת כמו שצריך במדינות ערב והגיע הזמן שזה ישתנה. הוא קרא בשיחה לאנשים ממדינות ערב להגיע ולראות מקרוב את שאירע: "הנוכחות שלי כאן היא טבעית כמו אזרח שרוצה לקחת חלק באחד מהרגעים הקשים של האנושות. זהו מסר לכל הסעודים, הערבים והמוסלמים – הם צריכים להגיע לכאן ולראות בעיניים שלהם מה קרה לאחרים – יהודים ונוצרים בתקופה הנאצית כדי שזה לא יקרה שוב".

עוד אמר אל ח'מיס: "ראינו מה קרה במזרח התיכון – סוריה, לוב עיראק, רציחות, דאעש ועוד. אם החברות שלנו היו דוחות את הגזענות על רקע עדתי, זה לא היה קורה". העיתונאי הסעודי כינה את מכחישי השואה "לכל הפחות שותפים לפשע". הוא הסביר כי הם "פושעים כמו מי שביצעו את השואה".

יום השואה רועי קייס סעודיה הכחשת שואה סוריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד