י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אבטחה מסביב לשעון

מזכיר המדינה: "ניסיונותיה של איראן לחסל את פומפאו אמיתיים"

ניסיונותיה של איראן לרצוח את שר החוץ לשעבר מייק פומפאו הם אמיתיים ומתמשכים", כך אמר יורשו בתפקיד, אנטוני בלינקן, לקונגרס ביום שלישי כשהעיד בפני פאנל בסנאט. בלינקן האריך שוב ושוב את ההגנה על פומפאו עקב "איום רציני ואמין מצד מעצמה זרה"

מזכיר המדינה: "ניסיונותיה של איראן לחסל את פומפאו אמיתיים"
מייק פומפאו צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"ניסיונותיה של איראן לרצוח את שר החוץ לשעבר מייק פומפאו הם אמיתיים ומתמשכים", כך אמר שר החוץ האמריקני אנטוני בלינקן, בלינקן, שהודה בפרטים שפורסמו בחודש שעבר בדו"ח רגיש של מחלקת המדינה, שהתווה הסדר אבטחה למזכיר המדינה לשעבר הכולל הגנה ממשלתית מסביב לשעון.

"אני לא בטוח מה אני יכול להגיד בפומבי, אבל הרשו לי לומר באופן כללי שיש איום מתמשך על פקידים אמריקאים, הן בהווה והן בעבר", אמר בלינקן. "אנחנו מוודאים ונוודא כל עוד שיידרש שאנחנו מגנים על האנשים שלנו, בהווה ובעבר, אם הם נתונים לאיום".

פומפאו, שר החוץ האמריקאי ומנהל ה-CIA לשעבר תחת הנשיא דונלד טראמפ, היה אחד האדריכלים של גישתו הקשוחה של ממשל טראמפ לטהרן, תוך יישום מחדש של הסנקציות לאחר פרישת ארה"ב מהסכם הגרעין האיראני ותמך בחיסולו של הגנרל קאסם סולימאני. כל מזכירי המדינה לשעבר מקבלים הגנה אוטומטית מהלשכה לביטחון דיפלומטי של מחלקת המדינה למשך 180 יום לאחר עזיבת תפקידם.

אבל בלינקן האריך שוב ושוב את ההגנה עליו, עקב "איום רציני ואמין מצד מעצמה זרה או סוכן של כוח זר הנובע מתפקידים שביצע המזכיר לשעבר פומפאו בזמן שהועסק במחלקה", על פי מחלקת המדינה שהגישה דו"ח לקונגרס בחודש שעבר. המחלקה מוציאה יותר מ-2 מיליון דולר לחודש כדי להגן על פומפאו ועל אחד מעוזריו לשעבר, בריאן הוק, והוציאו עד היום למעלה מ-13 מיליון דולר, לפי הדו"ח.

בלינקן השיב לשאלת הסנאטור הרפובליקני טד קרוז מטקסס, ששאל את המזכיר האם ממשל ביידן דורש מאיראן להתחייב "לא לרצוח מזכיר מדינה לשעבר". "הם יודעים מה הם צריכים לעשות כדי לטפל בבעיה הזו, וזה די פשוט", אמר בלינקן. "בהקשר של כל התקשרות שיש לנו, במישרין או בעקיפין עם האיראנים, אחד המסרים החזקים שאנו שולחים אליהם הוא שהם צריכים להפסיק להתמקד האנשים שלנו, נקודה".

בינואר האחרון אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן, "אל תטעו: ארצות הברית של אמריקה תגן על אזרחיה, כאמריקנים, יש לנו חילוקי דעות בפוליטיקה. יש לנו חילוקי דעות לגבי מדיניות איראן. אבל אנחנו מאוחדים בנחישותנו נגד איומים ופרובוקציות. אנחנו מאוחדים בהגנה על עמנו".

מייק פומפאו ג׳ייק סאליבן אנתוני בלינקן איראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד