י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
לא מתחרטים

הציפו בכוונה את הכפר כדי למנוע מהטנקים הרוסיים להגיע

כוחות אוקראינים הציפו בכוונה את הכפר שלהם כדי לעצור מתקפה רוסית על קייב. השיטפון שהתפרץ בסוף פברואר, מנע מטנקים רוסיים להתקדם לעיר הבירה. תושבי הכפר אמרו כי הם שמחים להקריב את ההקרבה כדי "להציל את קייב מחייליו של פוטין"

הציפו בכוונה את הכפר כדי למנוע מהטנקים הרוסיים להגיע
סכר: אילוסטרציה צילום: צילום Pixabay

תושבים אוקראינים אומרים כי הם אינם מתחרטים שהציפו בכוונה את הכפר דמידיב במטרה למנוע מהטנקים הרוסים להגיע לקייב, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'. יממה בלבד לאחר תחילת המלחמה, כוחות אוקראינים ב-25 בפברואר פתחו סכר סמוך כדי להציף את דמידיב, מצפון לקייב, ואת האזור הכפרי שמסביב.

צילומי לוויין ממרץ הראו הצפות באגן נהר אירפין צפונית מערבית לקייב. אבל לא היה ברור מיד מי או מה גרם להצפה עד עכשיו, אתמול סיפרו האוקראינים על מהלך ההגנה שעשו.

הרעיון היה למנוע התקפת טנקים על קייב ולתת לחיילים האוקראינים יותר זמן להכין את ההגנה שלהם על העיר. ההצפה יצרה אגם מול שיירות רוסיות מתקרבות ולפי הדיווחים מנעה מהכוחות להתקדם.

 

ההצפה מנעה מדמידיב להפוך לקו חזית במלחמה, על פי הדיווח, אנשי הכפר הצליחו להימנע ממראות נוראיים של הרג אזרחים המוני כמו אלה בפרבר בוצ'ה של קייב. "כולם מבינים ואף אחד לא מתחרט על זה לרגע", אמרה תושבת המקום אנטונינה קוסטוצ'נקו ל'טיימס'. "הצלנו את קייב".

האוקראינים הציפו את הכפר בכוונה, יחד עם מרחב עצום של שדות וביצות סביבו, ויצרו ביצה שסיכלה התקפת טנקים רוסיים על קייב וקנתה לצבא זמן יקר להכנת הגנות וביצורים.

יותר מחודשיים לאחר מכן, נותרו מים והצפות בדמידיב - אבל קייב נותרה בידיים אוקראיניות. הכוחות הרוסיים לא הצליחו לכבוש את עיר הבירה ונסוגו מהאזור בסוף מרץ כדי להתמקד במתקפה מחודשת באזור דונבאס במזרח המדינה.

ניו יורק טיימס מלחמת אוקראינה רוסיה סכר קייב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד