י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חזירים ציונים"

אנטישמיות בגרמניה: פעילים פרו פלסטינים תקפו "עיתונאים יהודים"

עשרות פעילים פרו-פלסטינים שהפגינו בברלין תקפו כמה עיתונאים שנחשבו בעיניהם כ'ציונים' הם בעטו ותקפו במיוחד את כתב ה'בילד', המשטרה נחלצה לעזרתו של העיתונאי

אנטישמיות בגרמניה: פעילים פרו פלסטינים תקפו "עיתונאים יהודים"
המפגינים האנטישמים צילום: צילום מסך

ברובע נויקלן בברלין התקיימה בשבת האחרונה הפגנה אנטישמית, במסגרתו קהל של 500 בני אדם הקיף את כתב העיתון "בילד" פיטר וילקה, והאשים אותו בהטיית הסיקור לטובת ישראל וכינה אותו "יהודי מלוכלך". חלק מהמפגינים אף השתמשו בכוח פיזי, לדברי פיטר, המשטרה נחלצה לעזרתו של העיתונאי. וילקה התקשר לעמית וביקש עזרה מהמשטרה. שלושה שוטרים ליוו את העיתונאי בין הקהל המשולהב, "קיבלתי בעיטות קלות על השוקיים מהמפגינים", אמר וילקה. בתיעוד מהמקום נראים מפגינים צועקים "יהודי מלוכלך" ו"יהודי זבל".

 

העיתונאי הגרמני יורג רייכל סבור שוילקה הותקף "בגלל השתייכותו לקונצרן הפרסום אקסל שפרינגר, התומך בישראל". יצוין כי המפגינים גם היכו והעליבו כתבים אחרים, תוך שהם צועקים שהם נציגי "העיתונות הציונית". המפגינים יידו גם אבנים וחזיזים לעבר השוטרים. נגד מספר אנשים הוגשו תיקים פליליים, במיוחד בגין "הפרה חמורה של הסדר הציבורי, גרימת חבלה חמורה והסתה לשנאה". שני חשודים נעצרו מיד והחקירה של האחרים נמשכת.

"אסור לנו להתרגל להעלבות אנטישמיות - לא משנה מתי וממי הם באים", אמרה שרת החוץ הגרמנית ננסי פסר, וציינה כי בחברה הגרמנית "אין מקום לאנטישמיות". בהפגנה הפרו-פלסטינית נשמעו קריאות הקשורות לארגון חמאס וקריאה לאינתיפאדה. כמה מפגינים צעקו "אינתיפאדה עד הניצחון" מספר פעמים. ניתן היה לראות גם דגלים של ארגוני שמאל גרמניים.

 

העיתונאי יורג רייכל דיווח כי הוא עצמו נדחף ונבעט. הוא מתאר את התוקפים כשייכים לקשת "הסולידריות האנטי-אימפריאליסטית והפלסטינית של השמאל הרדיקלי". 

אליס ויידל, מנהיגת מפלגת AfD המתנגדת להגירה מוסלמית, דיברה על "אנטישמיות מיובאת". ואמרה: "זו תוצאה של כישלון ממשלתי בוטה בתחום מדיניות המקלט וההגירה. המדינה חייבת לנקוט כאן בפעולות נוקשות ולהראות בבירור שאין מקום לפעולות כאלה בגרמניה", אמרה ויידל. לדבריה, "יש להעמיד לדין עלבונות אנטישמיות ולאסור הפגנות שנאה כאלה. זה נכון במיוחד לימי אלקודס בברלין, שבהם מפגינים קוראים באופן קבוע להשמדת ישראל".

גרמניה משטרת גרמניה פלסטינים אנטישמיות בילד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד