כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הורשע ערבי שגנב סכומי עתק מישיבת 'קול תורה' ותלמידיה

הערבי, שעבד בעבר בשיפוצים בישיבה, הורשע בגניבת עשרות אלפי שקלים, דולרים ומטבעות נוספים • חלק מהכסף שייך לתרומות שניתנו לישיבה וחלקו של בחורי הישיבה

ישיבת קול תורה. צילום: ויקיפדיה
ישיבת קול תורה. צילום: ויקיפדיה

בית משפט השלום בירושלים הרשיע היום (ב) את אחמד סראחנה, בעבירה של התפרצות לבניין ישיבת 'קול תורה' בשכונת בית וגן בירושלים בימי בין הזמנים, לאחר שעבד שם בעבר בשיפוצים במשך כ-3 חודשים.

על פי האישום, ביום שישי ה-19.8.11 בשעה 15:00 הגיע אחמד לישיבה עם אדם נוסף ברכב בצבע אדום שבבעלותו, השניים נכנסו למשרדי הישיבה, נעלו את הדלת המקשרת בין הישיבה לפנימייה בהשאירם את המפתח במנעול הדלת, כך שלא ניתן היה לפתוח אותה מבחוץ, ובהתבסס על המידע אליו נחשף כשעבד בשיפוצים, שברו השניים את הקיר בו היתה מקובעת אחת משתי הכספות הנמצאות במקום, פתחו את הכספות במפתחות שאיתרו בארנק במגירה במשרד, ולאחר שגנבו מהכספות עשרות אלפי שקלים שניתנו כתרומה לישיבה וכסף זר: יורו, דולרים, פרנק שוויצרי ולירות שטרלינג, שהפקידו תלמידי הישיבה למשמורת, נמלטו.

ההערכה היא כי בכספות היו עשרות אלפי דולרים. על פי חלק מהעדויות עלה כי במעטפה אחת בכספת היו לפחות 18,000 שקלים ובמעטפה אחרת 12,000 יורו, ידוע גם על תלמיד נוסף שביקש לקבל בחזרה 5,000 יורו.

אחמד העיד כי ביום הפריצה הוא עבר עם מנהל העבודה שלו חאלד ועם הפועל יחיא בבית וגן כדי "לבדוק מה נשאר", משם עברו לשורש, ולמקום נוסף שאינו זוכר, כשבסביבות השעה 10:00 הם כבר עזבו את הישיבה בבית וגן, ובשעה 15:00 הגיעו חזרה למחסום.

לדבריו, משם נסע במונית עד למקום בו אשתו המתינה לו ברכבו האדום, שכן באותו יום אשתו התקשרה אליו ואמרה לו כי לא תוכל להגיע בשל חסימת הדרך, סגירת המחסום ופקק המתפללים שסיימו את התפילה וחזרו מהמסגד. אשתו הסיעה אותו ממקום מפגשם הביתה, אז הלך לישון, וכשקם הלך לאביו לשבור את צום הרמדאן בארוחה.

השופטת אילתה זיסקיניד אמרה בדיון ההרשעה: "לאחר שבחנתי את מכלול העדויות, התרשמתי כי עדות הנאשם מזגזגת, אינה עקבית, אינה מתיישבת עם אמרותיו בהודעותיו במשטרה, נסתרת בעדויות אמינות של עדי תביעה שאין להם עניין להפלילו, ולפיכך אינה אמינה".

אשר על כן הואשם סראחנה בעבירות של התפרצות לבניין שאינו מקום מגורים וגניבה. גזר דינו יינתן בקרוב.
קול תורה גנב גזר דין כסף יורו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד