י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024

צבא מצרים באולטימטום לנשיא: 48 שעות להיענות לעם

מפקד הצבא המצרי, הגנרל עבד אל פתאח סיסי, דורש מהנשיא להיענות לבקשת העם תוך 48 שעות • חמשה שרים התפטרו להזדהות עם המפגינים • עד כה: 16 הרוגים וכ-800 פצועים

ממראות ההפיכה. צילום ארכיון
ממראות ההפיכה. צילום ארכיון

הצבא המצרי מציב לנשיא מוחמד מורסי אולטימטום: בהודעה שהוקראה בטלוויזיה המצרית, אמר שר ההגנה - המחזיק גם בתפקיד המפקד הכללי של הצבא המצרי, הגנרל עבד אל פתאח סיסי: "הצבא נותן 48 שעות כהזדמנות אחרונה לקחת אחריות היסטורית ולקיים דיאלוג רציני בן שני הצדדים".

עוד אמר סיסי בהודעה: "אם המשטר לא יענה לבקשת העם, לכוחות הצבא לא תהיה ברירה אלא להכריז על תוכניות פעולה וצעדים שיינקטו בין הצדדים, ולקיים את תפקידנו ההיסטורי".

בתוך כך, גם נשיא ארה"ב ברק אובמה קרא לצדדים להימנע מאלימות. לדבריו, הנשיא המצרי מורסי נבחר באופן דמוקרטי, ועליה לכבד את האופוזיציה ואת קבוצות המיעוט.

ההודעה באה שעות ספורות אחרי שחמישה משרי הממשלה הכריזו על התפטרותם. בהם שר התיירות הישאם זעזוע, שר התקשורת וההסברה עאטף חלמי, השר הממונה על הפרלמנט חאתם בגאתו, והשר לאיכות הסביבה חאלד עבד אל-עאל. סוכנות הידיעות המצרית דיווחה כי החמישה התפטרו לאות הזדהות עם המפגינים ברחבי המדינה, הדורשים את התפטרותו של הנשיא, מוחמד מורסי.

מוקדם יותר היום פשטו מפגינים זועמים על מטה תנועת 'האחים המוסלמים' בפרבר אל-מוקטם שבקהיר. נערים הציתו את המבנה ובזזו אותו, ובמקום התרחשו יידויי אבנים.

כלי התקשורת במצרים דיווחו כי שמונה בני אדם נהרגו באירוע, ובכך עלה מניין ההרוגים מאז אתמול ל-16. כ-800 אחרים נפצעו במהומות בערים שונות ברחבי המדינה.
מצרים צבא אולטימטום איום מורסי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד