כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
התחבורה תוגבל

יתקשו באכיפת הסדר > נחשף: זו כמות המשתתפים בהילולת הרשב"י

200,000 איש, זהו מספר האנשים שיזכו להשתתף בהילולת הרשב"י במירון בעוד פחות מחודש, שתיחגג עם מכלול הגבלות בשל האסון בשנה שעברה • התוכנית: המשתתפים יוגבלו כבר בתחבורה שתצא מהערים החרדיות שיוגבלו משמעותית • האתגר: הפלונטר הפוליטי | כל הפרטים

יתקשו באכיפת הסדר > נחשף: זו כמות המשתתפים בהילולת הרשב"י
ריקודים בחצר הרשב"י צילום: דוד כהן, פלאש 90

פחות מחודש להילולת הרשב"י, במירון במנהלת האירוע האחראים לאירוע השנתי ובמשרד לשירותי דת עדיין לא מפרסמים את מספר האנשים שיותרו לעלות בכל שעה להר מירון, שתתנהל השנה תחת מגבלות נוקשות בשל האסון בשנה שעברה בו נהרגו 45 איש בעקבות הליקויים בארגון ההילולא.

כבר לפני למעלה מחודש הודיעו השר לשירותי דת מתן כהנא והפרויקטור צביקי טסלר כי יודיעו תוך שבועיים על מגבלת הקהל בשעות ההילולא, אך בפועל לא פורסם נתון זה עד כה, בטענה כי ייתכן והמספר ישתנה כשהם פועלים להכשיר שטחים נוספים לטובת הציבור.

אולם ל'בחדרי חרדים' נודע כי בפועל בדיוני ההיערכות הן מצד המשטרה והן מצד המשרד כבר מדברים על מספר שיגביל את העולים להר ויעמוד על כ-5,000 איש שיעלו להר מידי שעה, וכ-20,000 לכל ארבע שעות.

עוד בנושא:

כך תיראה הילולת הרשב"י תשפ"ב > פרסום ראשון: אירועי ל"ג בעומר יעוגנו בחוק שיכלול קנסות למפרים 

ההגבלה תתבצע על ידי חלוקת כרטיסים שיהיו תקפים לכל מתפלל לארבע שעות בלבד, שינקבו השעות בהם הוא יכול להיכנס למירון, כשהדרך לשלוט בהגבלה תהיה גם דרך התחבורה שתוגבל אף היא בצורה דרסטית ביחס לשנים קודמות.

במשרד התחבורה שמכינים כבר אוטובוסים כדי לשנע את הקהל למירון, קיבלו הוראות להוציא תוכנית שתאפשר לעלות למירון מידי שעה 4,000 איש בלבד, ובכל ארבע שעות 16,000 איש שיחד עם צוות הארגון ואנשים פרטים מספר העולים תעמוד על כ-20,000 איש, סך הכל כ-200,000 איש לאורך שעות ההילולא.

גם אם אכן יצליחו להכשיר מבנים נוספים בימים שנותרו, גורמי המקצוע שבקיאים בתוכנית ההילולא, מעריכים כי זה יאפשר להוסיף מספר של מאות בודדים שיתווספו לכמות שכבר נקבעה, מה גם שזה ילווה בהליך תכנון מצד התחבורה שדורש זמן ומאשבים.

בתוך כך, במשרד לשירותי דת דרשו להביא לכנסת חקיקה שתסדיר את אירועי ל״ג בעומר, בין הייתר הענקת סמכות למשטרה לקנוס מתפללים שלא יצאו בזמן הקבוע מההר או כאלה שיפרו את ההגבלות, אך בשל הסיטואציה הפוליטית המורכבת, יתכן והם לא יצליחו להעביר את החקיקה, מה שיקשה גם על ניהול האירוע כנדרש.

הילולת הרשב''י הלדקה במירון ציון הרשבי במירון ל''ג בעומר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד