כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

חולדאי: "נגבש חוק עזר שיאפשר חילול שבת"

ראש עיריית תל-אביב רון חולדאי, מצהיר כי עיריית תל-אביב תגבש חוק חדש שיאפשר פתיחת חנויות בשבת • במשך החודשים הקרובים לא יוטלו קנסות על עסקים הפתוחים בשבת

רון חולדאי. צילום: פלאש90
רון חולדאי. צילום: פלאש90

ראש העיר רון חולדאי אמר היום (ב'), כי יפעל לשנות את החוק באופן שיאפשר פתיחת חנויות בשבת.

הוא הוסיף כי במהלך החודשיים הקרובים לא יוטלו קנסות על חנויות הפתוחות בשבת: "במהלך 60 יום נגבש החלטות לגבי הפעלת סמכויות האכיפה, אך נשמור לעצמנו את שיקול הדעת להפעיל את האכיפה הנדרשת, באותם מקרים בהם יש מטרד והפרעה לסדר הציבורי".

בישיבת מועצת העיר אמר חולדאי: "פסיקת בית המשפט העליון מחייבת אותנו לבחינה מחודשת של חוק העזר העירוני שנחקק לפני 33 שנים, לשם התאמתו למציאות החיים בתל אביב-יפו של היום.

"יש בכוונתנו למצוא את הדרך המשפטית הנכונה להגדיר בחוק את המציאות המאוזנת שנוצרה כאן - מציאות שרובם המכריע של תושבי העיר חיים עמה בשלום. זו לפי אמונתי ה'רוח התל-אביבית' - המאפשרת את קיום יום המנוחה לצד החופש של כל אחת ואחד ליהנות ממנו".

עוד הוסיף: "מי שמכיר את המשק והתקציב העירוני יודע כי פעולות האכיפה 'עלו' לנו יותר מהתקבולים מהקנסות (0.0004 מהתקציב העירוני) אך עצם פעילות האכיפה יצרה את המציאות שהציבור התל אביבי חי עמה בשלום ללא מחאות והתנגשויות. בפועל - השבת בתל אביב-יפו נשמרת. העיר נחה בשבת ורוב רובה של הפעילות המסחרית המאפיינת אותה במהלך השבוע לא מתקיימת. ועם זאת, כל אחד יכול לבלות את היום החופשי כרצונו. כשבמקביל מתאפשר למי שאין מזווה בדירתו להצטייד במכולות ובמרכולים השכונתיים במה שחסר לו. ואם זה היה תלוי בי ובמועצת העיר המכהנת היום, היה מקום להעמיד לרשות תושבי העיר בשבת גם שירותי תחבורה נגישים יותר".

הוא ציין כי החוק ייבחן וכי "תל אביב נדרשת להיות חלוצה לפני המחנה ועלינו מוטלת האחריות הכבדה להכריע מהו הצביון הרצוי והמתאים של השבת במדינת היהודים החופשית ובעיר חופשית כמו שלנו. הדבר אינו פשוט ורשויות רבות מחכות למוצא פינו.

"ההכנה תיקח חודשים ארוכים. אנו עוסקים בנושא רציני וחשוב לעתיד החברה הישראלית שיש לו השלכות החורגות מגבולותיה של תל אביב-יפו. רצוי להימנע מחיפזון וסיסמאות סרק, על מנת שנוכל להביא הצעה נכונה וראויה של חוק הלוקח בחשבון את כל היבטי הסוגיה החברתית-תרבותית הזאת".
שבת עירייה בג''צ תל אביב חנויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד