י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
הקרב על הכותל מתלהט

ראש בראש: השופט הבכיר מגבה את הרפורמים

הקרבות על הכותל המערבי חוזרים • ראש בראש ינהלו הרפורמים וארגונים דתיים אירועים ברחבת הכותל ובכותל הרפורמי • השופט בדימוס צפוי להעניק גיבוי לארגונים הרפורמים ומעורר זעם • הקרב על הכותל, והחסות מההסתדרות הציונית | הסיפור המלא

ראש בראש: השופט הבכיר מגבה את הרפורמים
תפילת ראש חודש בכותל צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בחודשים האחרונים המאבקים סביב הכותל המערבי החריפו מחדש, ברקע הדיונים בממשלה סביב יישום מתווה הכותל, המאבקים הורגשו גם ברחבת התפילה בכותל המערבי, כאשר רק לאחרונה ערב ראש חודש אדר ב' הגיעו אלפי בנות חרדיות כדי לחסום בגופן את הפרובוקציה החודשית ודחקו את הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל מחוץ לרחבת התפילה.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבוע הבא צפויים להתקיים שני אירועים שיציתו שוב את המהומות בכותל, הראשון אירוע של הרפורמים ברחבת הכותל הרפורמית, ולמחרת ראש חודש אייר, תתקיים תפילה המונית של אלפי בנות סמינר שיגיעו כתג מחיר לאירוע הרפורמי.

האירועים שניהם יתקיימו בחסות ההסתדרות הציונית, מי שידועה כמממנת של לא מעט פעילות רפורמית, ולראשונה בחסות ההסתדרות הציונית יתקיים גם האירוע החרדי שמגיע בעקבות פעילות של הסיעות החרדיות בהסתדרות הציונית סיעת 'ארץ הקודש' וסיעת ׳'ש"ס' שמשנות את מאזן הכוחות בתוך מוסדות ההסתדרות הציונית.

מבחינת הארגונים החרדים מדובר בהישג, עד כה סירבה ההסתדרות הציונית לממן את מחאות בנות הסמינרים נגד הכותל, אלא שהפעם במסווה של אירוע לציון כינוס הקונגרס הציוני הראשון בבאזל הצליחו בסיעות החרדיות בהסתדרות הציונית לגייס תקציב לתפילת הבנות שתדחיק שוב את הרפורמים, הקונסרבטיבים ונשות הכותל מחוץ לרחבת התפילה.

האירוע הרפורמי יהיה אירוע חגיגי של "הקראת מגילת העצמאות" ברחבת הכותל הרפורמי. בפתח הכנס יישא דברים השופט בדימוס אליקים רובינשטיין, מה שמעורר זעם בכך שדמות משפטית בכירה תיקח חלק ותזדהה עם ארגונים שפועלים נגד ההלכה היהודית. יצוין כי השופט רובינשטיין לקח חלק בעתירות השונות בנושא, מה שמעלה תהיות על באשר לאובייקטיביות כאשר פסק בנושאים אלו.

ל'בחדרי חרדים' נודע עוד כי בארגון מרכז ליב"ה מנסים להשפיע על השופט בדימוס לבטל את השתתפותו, "נוכחות של שופט בתפקיד רם דרג המייצג את מערכת המשפט כולה, בטקס מהסוג המתואר - ועל אחת כמה וכמה ככזה שישב בדיוני בית המשפט על הסוגיות הנוגעות - מהווה פגיעה חמורה במעמדו האובייקטיבי של בית המשפט, פגיעה בקדושת הכותל, ברבנות הראשית, בצביונה היהודי של המדינה וברגשותיהם של מיליוני יהודים, ומעניקה גושפנקא ציבורית לניסיון של מיעוט לכפות את דעתו על רוב העם בדרכים עקלקלות ואף מנוגדות לחוק", נכתב.

מנגד, האירוע החרדי צפוי להתקיים בחסות ארגונים יהודים רבים, מטרת האירוע כפי שנשלחה בהזמנה הרשמית, היא ציון 120 שנה לכינוס הקונגרס הציוני הראשון בבאזל שבשוויץ, "לקראת ציון 125 שנים לכינוס הקונגרס הציוני הראשון בבאזל בשנת תרנ"ז, מחדשים מסורת ישנה יחד עם תלמידות סמינרים מכל רחבי העולם היהודי, ומקיימים מסורת ציונית אותנטית בתפילת הודאה חגיגית במקום אליו נשאו היהודים את עיניהם במשך אלפיים שנות גלות", נכתב בהזמנה.

נשות הכותל בנות סמינרים בנות חרדיות הכותל הרפורמי אליקים רובינשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד