ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
יחס מועדף לחברות גדולות

בכירים במשרד הבריאות תוקפים: "שירות המזון פעל ברשלנות"

סביב סערת הסלמונלה והקריאה להחזרת מוצרי חברת שטראוס מתנהל קרב האשמות הדדי בין בכירים בשירות המזון לבין בכירי משרד הבריאות, כאשר בשירות המזון טוענים כי במשרד הבריאות התמהמהו מלהזהיר את הציבור וכעת מנסים להימנע מתביעות

 בכירים במשרד הבריאות תוקפים: "שירות המזון פעל ברשלנות"
מפעל הממתקים של עלית צילום: דוד כהן, פלאש 90

בימים האחרונים, מאז פרסם משרד הבריאות את ההודעה על הקריאה להחזרת המוצרים של חברת שטראוס, נשמעו טענות רבות על כך ששבוע שלם חלף מאז התגלו הממצאים הראשונים של סלמונלה במפעלי החברה ועד שהוכרז על ריקול. הערב(חמישי) מפרסמת העיתונאית יולן כהן קרב האשמות בין בכירים במשרד הבריאות לבכירים בשירות המזון.

על פי הפרסום, ‏בכירי משרד הבריאות תוקפים את שירות המזון ואומרים "השירות פעל ברשלנות, הם לא עשו כלום וחיכו ששטראוס תבדוק בעצמה. הם היו צריכים להסתער על המפעל". עוד הם טוענים כי הפיקוח של שירות המזון הוא מינורי, וזאת מאחר ובשירות המזון "מפחדים מהחברות הגדולות ונותנים להן יחס מועדף" כלשונם.

‏מהצד השני, בכירים בשירות המזון מעבירים ביקורת על התנהלות משרד הבריאות, ואומרים "הבטן מתהפכת כשאנחנו שומעים שמשרד הבריאות ידעו על חשש כזה גדול וחמור". לטענתם, במשרד הבריאות מגבים ועומדים כעת לצד ראש שירות מזון רק בכדי להימנע מתביעות.

מנגד, במשרד הבריאות מגיבים לטענות ואומרים כי לא הכריזו מייד על ריקול מאחר והממצאים הראשוניים לא העלו צורך בזה.‏
"הטענות תמוהות וחסרות כל שחר. לא סביר ולא נכון לצפות ממשרד הבריאות לסגור כל מפעל ולהחזיר את כל המוצרים מהמדפים ‏על ממצאים שאינם מחייבים צעדים כאין אלה".

"על פניו נראה כי אותם ״בכירים״ בעיני עצמם, אינם בקיאים בהשתלשלות הארועים. מתחילת הארוע פעל משרד הבריאות באופן מקצועי וענייני. אנו קוראים לאותם גורמים עלומים להתייצב בפני ראשי המערכת ולהצביע על הטענות באופן גלוי אם באמת בריאות הציבור לנגד עיניהם" כך תגובת משרד הבריאות.

שטראוס ריקול עלית משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד