ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

לקראת הסדר בפוניבז'? • 3 ימים לבחירת בורר חדש

ישיבת פוניבז' מהווה כבר למעלה מעשור שתי ישיבות, כעת ייתכן והפיצול יהפוך לרשמי • אברך ממחנה כהנמן: "מדובר בניצחון" • ומה נטען על הגרח"ג צימבליסט?

קרב ירושה: הרבנים כהנמן ומרקוביץ
קרב ירושה: הרבנים כהנמן ומרקוביץ

האם הסכסוך המפורסם, הנמשך כבר למעלה מעשור בישיבת פוניבז' מתקרב לסיומו?

בדיון שהתקיים אתמול (ב) בפני שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, יהודית שבח, הכריעה השופטת כי על הצדדים להכיר בפיצולם לשתי ישיבות, ולקיים דיון בפני בורר - שופט בדימוס שייבחרו, ובכך למעשה להתעלם מהחלטות העבר שניתנו על ידי הבורר הגרח"ג צימבליסט. השופטת העניקה שלושה ימים לצדדים כדי להשיב האם ההצעה מקובלת עליהם, וסיכמה: "באם התגובה תהא שונה מהמוצע על ידי ביהמ"ש – יש להגיש הודעה מוסכמת. תינתן תשובה שלילית – יינתן פסק דין וישלח לצדדים".

בבית המשפט נכחו עורכי הדין משני הצדדים, עו"ד ברקמן מצידו של המבקש, נשיא הישיבה הרב אליעזר כהנמן, ועו"ד צבי אגמון מטעם גיסו, הרב שמואל מרקוביץ'. המבקש העלה טענות קשות באשר לבוררות הקודמת, וביקש לפסול אותה מכמה טעמים. בין היתר ציין כי בעבר נצפה הרב מרקוביץ' כשהוא משוחח עם הרב צימבליסט בביתו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל [לבורר אסור לשוחח עם אחד הצדדים נ.ג.], המשיב טען כי מדובר במפגש אקראי שהתרחש בחול המועד.

כאמור, השופטת שוחחה עם הצדדים והביעה דעתה כי עליהם לקבל בוררות חדשה של שופט בדימוס, שיכריע לגבי נושאי הכספים והמבנים, ויחליט לאיזו מהישיבות ילכו הנכסים והקרקעות.

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מסביר אברך בישיבה הנמנה על מחנה כהנמן: "אין ספק שמדובר בניצחון, כל ילד ידע שהרב צימבליסט קיים קשר הדוק עם הרב מרקוביץ' ואנשיו, כפי שהאשים אותם הגר"פ שרייבר זצ"ל במכתבו המפורסם לגר"נ קרליץ. השופטת בעצם הציעה בוררות חדשה על דף חלק וביטלה מעשית כל משמעות לבוררות הקודמת".

לעומתו, אחד מתלמידי הרב מרקוביץ' טוען דווקא להישג נאה מצידם: "לפי הבוררות הנכסים כולם היו שייכים לרב כהנמן, והרבה תלמידים אצלנו הרגישו כל הזמן שאלה של 'גזל', עכשיו השופטת הבהירה בעצם שהנכסים שייכים לישיבה והיא תתפצל ל-2. אני מעריך שהרב מרקוביץ' יקבל נתח נאה מהממונות בישיבה, מה שנשלל ממנו בבוררות הקודמת".

ומי יישאר לשכון בגבעת הישיבה המפורסמת? ימים יגידו
פוניבז' פסק שופטת ממונות בוררות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד