כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תלונה הוגשה למשטרה

אנדרטת השואה ליד וילנה חוללה בפעם השלישית

חוללה אנדרטה לזכר חללי מלחמת העולם השנייה בפנראי, ליד וילנה, על האנדרטה נכתבו האותיות V בפעם השלישית בתוך חודש. האות V מסמלת את החיילים הרוסים שנלחמים נגד אוקראינה. הקהילה היהודית זועמת

אנדרטת השואה ליד וילנה חוללה בפעם השלישית
חיילים רוסים בוזזים מכולת צילום: צילום מסך

בפעם השלישית החודש התגלה גרפיטי אנטישמי על האנדרטאות ביער פנראי ליד וילנא בליטא, שתי הפעמים הראשונות היו בתחילת החודש, וב-20 לחודש, בשני אירועים הללו צוירו האות Z על חלקים מהאנדרטאות, גילוי הכתובות דווח למשטרת וילנה. ליער פנראי יש משמעות חשובה, הגרמנים יצרו כאן שני גטאות, תושבי הגטו הקטן נשלחו להשמדה ב-1941, ושנתיים לאחר מכן רוכזו תושביו של הגטו הגדול ביער פנראי שבשולי העיר ונרצחו.

הקהילה היהודית של ליטא עדיין לא הגיבה על מעשה הוונדליזם. בתחילת אפריל הביעה הנהגת הקהילה זעם על ההתקפות החוזרות ונשנות על האנדרטה ודרשה מהרשויות לנקוט בצעדים דחופים כדי למנוע הישנות פשעים ולחקור את אלו שכבר התרחשו. "כל הקהילה היהודית של ליטא מרגישה ממורמרת, מרגישה נעלבת - לא נאפשר לזה לקרות שוב", אמרה אז פאינה קוקליאנסקי, יו"ר הקהילה.

כזכור משרד ההגנה הרוסי פרסם כי האות הלטינית Z, משמשת לסימון ציוד צבאי רוסי במבצע מיוחד באוקראינה, פירושה "לניצחון". הצבא משתמש גם באות V להביע את "הכוח הוא באמת" ו"המשימה תושלם". בשבועות האחרונים האות Z ברוסיה נמצאה שוב ושוב על דלתותיהם של פעילים אזרחיים רוסיים שאינם מברכים מספיק על 'המבצע הצבאי' המיוחד של הפדרציה הרוסית באוקראינה. ב-31 במרץ, בתדרוך עיתונאים, כינה דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב מקרים כאלה "תעלולים של חוליגנים".

היער פנראי הפך במהלך מלחמת העולם השנייה למקום שבו הנאצים ומשתפי הפעולה הליטאים ביצעו הוצאות להורג המוניות של יהודים. כ-70 אלף יהודים נהרגו שם. כתוצאה מהשואה נהרגו 90% מ-215,000 היהודים שחיו בליטא ערב מלחמת העולם השנייה.

חילול אנדרטה וילנה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד