י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מתח במצרים: מורסי דחה האולטימטום של הצבא

הפיקוד העליון המצרי הציב למורסי אולטימטום: אם לא יעמוד בדרישות העם, הצבא יתערב • הנשיא המצרי דחה הדרישה ולא נכנע • ארה"ב: "המשבר ייפתר בהידברות"

מהומות במצרים, תמונת ארכיון.
מהומות במצרים, תמונת ארכיון.

במהלך הלילה (ג') קיים הנשיא המצרי מוחמד מורסי שיחות עם נשיא ארה"ב ברק אובמה. מהבית הלבן נמסר כי בשיחה הובהר למורסי, כי ארה"ב רואה את הדמוקרטיה במצרים כערך עליון ומבקשת ממנו להיענות לדרישות שהעלו המפגינים.

עם זאת, הדגישו בוושינגטון כי הם אינם תומכים באף מפלגה או קבוצה ספציפית במצרים. "הנשיא אובמה עודד את הנשיא מורסי לנקוט בצעדים כדי להגיב לדרישות המפגינים, והבהיר לו כי המשבר הנוכחי יכול להיפתר רק באמצעות תהליך הידברות", נאמר בהודעת הבית הלבן.

בתוך כך, הודיע שר החוץ המצרי, מוחמד כאמל עמרו, כי הוא מתפטר מתפקידו וכך הפך לשר השישי במספר שמתפטר מממשלתו של הישאם קנדיל מאז תחילת ההפגנות במצרים. בנוסף אליו התפטר גם מי שהיה יועצו של הנשיא מורסי לענייני צבא, הרמטכ"ל לשעבר סאמי ענאן.

הלילה גם דווח כי מורסי דחה את האולטימטום שהציב לו הצבא, לפיו יתערב בנעשה במדינה תוך 48 שעות אם הוא לא יעמוד בדרישות העם. בהודעה שיצאה הלילה מארמון הנשיאות בקהיר נמסר כי למורסי יש תוכנית משלו לפיוס לאומי כולל בין כל הכוחות הלאומיים החברתיים והפוליטיים, ללא שום קשר להודעת הצבא.

על פי הודעת לשכת הנשיאות, "ההודעה שפורסמה מפי הכוחות החמושים לא הגיעה ישירות לנשיא, והוא סבור כי חלק מהדברים שנאמרו בהודעה גורמים לבלבול ולמתיחות בזירה הלאומית".

עוד נכתב בהודעה: "הדמוקרטיה האזרחית של מצרים, היא אחד ההישגים החשובים ביותר של מהפכת ה-25 בינואר המפוארת. לא נאפשר בשום אופן שמצרים תחזור לאחור ותחייה תחת תנאים שמוכתבים לה ע"י הצבא. בחרנו את הדרך הדמוקרטית כפתרון היחיד במצרים, וזוהי הדרך הבטוחה לנהל את חילוקי הדעות בינינו".
מצרים מורסי דחייה אולטימטום צבא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד