ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
עוקף כנסת

כהנא החליט: מתווה מירון יעבור דרך תקנות

לנוכח הסיטואציה הפוליטית, השר לשירותי דת החליט להעביר את מתווה מירון דרך תקנות, שצפויות להיות זהות לחוק | מטרת כהנא: לא לייצר עימותים פוליטיים ומחלוקות מול החרדים סביב החקיקה ולהעביר את המתווה בשקט | הסיפור המלא

כהנא החליט: מתווה מירון יעבור דרך תקנות
הכניסה לציון הרשב"י סגורה צילום: דוד כהן, פלאש 90

פרסום ראשון: בעקבות המצב הפוליטי לפיו אין רוב וודאי לקואליציה בכנסת, ובעקבות התנגדות של יהדות התורה לחוק מירון, השר לשירותי דת מתן כהנא החליט לקדם את מתווה מירון בתקנות ולא דרך חקיקה.

כהנא קיבל החלטה לאחרונה לקדם את מתווה מירון, שמעגן את 'הילולת הרשב"י', דרך תקנות ולא לוותר על היוזמה שתסדיר את ההילולה, זאת לאור המצב הפוליטי וכדי להעביר אותו בשקט בלי עימותים פומביים.

המטרה העיקרית של השר היא לא ליצור מחלוקות בנושא מירון מול החרדים, שכן חוק מעורר לרוב עימותים בין הקואליציה לאופוזיציה, וכן ב'יהדות התורה' הבהירו לפני כמה שבועות כי הם אינם מתכוונים לתמוך בחוק שלכאורה בא לעשות סדר באירועי מירון, במפלגה אף הודיעו כי יצביעו נגדו.

סביב הסוגייה במירון חשוב לכהנא לא לייצר עימותים פוליטיים כדי לא לייצר מתחים וכעסים מול החרדים, בשונה מנושאים אחרים בהם יש שאף נהנו מהעימות סביב יוזמות כדוגמת רפורמת הכשרות והגיור.

מתן כהנא. צילום: פלאש 90

התקנות טרם מוכנות, אך צפויות להיות זהות לחוק שהיה אמור להיות מועבר בכנסת, למעט אולי שינויים קלים, והן לא מצריכות אישור ממשלה. במרכזה, סמכות למשטרה לקנוס את מפרי התקנות, מה שיביא לשמירה על הסדר באירועי ההילולה.

לפי החוק, שהיה אמור לעבור בכנסת וכאמור יעבור דרך תקנות אך שיהיו זהות לו, יחולקו כרטיסי כניסה למירון באופן שוויוני, ולכרטיס יהיה תוקף ושעה מפורשת, בה יוכל מחזיק הכרטיס לשהות בהר ולאחר מכן יאלץ לעזוב את המקום.

בנוסף, בנוסח החוק נקבע אז כי בהר מירון תתקיים הדלקה אחת בלבד, כאשר ייאסר לקיים הדלקה נוספת, אלא אם יינתן אישור של המשרד לשירותי דת, לצד אישור בטיחותי, אישור כבאות ואישור משטרה.

כאמור, הסעיף המשמעותי בהצעת החוק הוא סעיף עונשים שקובע כי הפרת הסעיפים, של קיום אירוע או כניסה לשטח מירון ללא אישור תיחשב עבירה מנהלית שניתן גם לקנוס בגינה אזרחים בקנס של עד 500 שקלים.

מתן כהנא הילולת הרשב''י הר מירון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד