י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בקואליציה צורחים ככלבים

גפני מגיב להטרלת מס הכלבים: "חושבים שהשתבשה דעתנו"

ההטרלה החריגה של גפני ומקלב שבאה להציב מראה לתומכי מס החד פעמי עוררה סערה פוליטית בדיוק כמו שהם רצו • עם תום המתקפה נגדם, גפני מסביר את המהלך ותוקף את הקואליציה "כשהטילו מס ופגעו בחרדים הם שתקו כדגים. אבל כאשר זה נוגע לחיית המחמד שלהם הם צורחים ככלבים" • וגם: האם יקדמו את החוק שמטיל מס על בעלי הכלבים בפועל?

גפני מגיב להטרלת מס הכלבים: "חושבים שהשתבשה דעתנו"
גפני ומקלב צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

הצעת חוק הדורשת להטיל מס על מחזיקי כלבים שאמנם הוגשה כבר לפני כחמישה חודשים, עלתה השבוע לכותרות והובילה למצעד תגובות חריג מצד בכירי המערכת הפוליטית נגד יוזמי החוק מדגל התורה, שאף הבהירו כי ימנעו את החוק. בסוף השבוע גפני מחכך ידיים בהנאה ומרוצה מהסערה שגרר.

הצעת החוק עליה גם דווח ב'בחדרי חרדים' מציעה להטיל מס על מחזיקי כלבים בטענה כי הם גורמים לפגיעה באקלים ומביאים לזיהום האוויר. תוך שהמטרה האמיתית הייתה להציב מראה בפנים של הפוליטיקאים שהובילו מס על משתמשי החד פעמי בטענות דומות.

כאמור, בקואליציה מיהרו להגיב ולתוקף את חברי דגל התורה על עצם הגשת החוק. באופן חריג, יו"ר ועדת השרים לענייני חקיקה השר גדעון סער הבהיר כי לא יקדם את הצעת החוק. ולפי הפרסום ב'יתד נאמן' אפילו מלשכתו של בנימין נתניהו העבירו מסר לדגל התורה בדרישה שימשכו את החוק.

חבר הכנסת גפני שעומד מאחורי החוק מרוצה מהעליהום שיצרה הצעת החוק, "חושבים לבטח שהשתבשה עלינו דעתנו", אמר גפני בשיחה עם אריה זיסמן, ומסביר "זה בדיוק מה שרציתי להראות: כשליברמן הטיל מס על החד פעמי, הוא נימק את זה כדאגה לכדור הארץ ולאקלים הסביבתי, במטרה למנוע זיהומי אוויר. הוא לא סיפר שהמטרה שלו היא לפגוע בציבור החרדי ובמשפחות הגדולות".

הצעת חוק: התגובה החרדית לגזירת החד פעמי

"הכול נעשה במסווה של 'דאגה סביבתית'. אז ההצעה שלנו באה להראות את האבסורד: אם אתם דואגים לזיהום הסביבתי, אז גם כלבים מזהמים את הסביבה, ובעליהם צריכים לשלם אגרה על מנת להפחית את הזיהום הזה. מה לא מובן כאן", טוען גפני וניתן לדמיין את החיוך שלו גם מקריאת הטקסט מבלי לשמוע את קולו.

בדברים שאמר ל׳יתד נאמן׳ רומז גפני כי המטרה היא לעורר את השיח ולא לקדם את החוק בפועל, אחרי שנשאל האם אכן יקדם את החוק, השיב: "מעולם, אבל מעולם מאז שנבחרתי לכנסת, לא פעלתי לעשות רע לאנשים. רק טוב. זה דרכי וזו הדרך של כל נציגי דגל התורה. מעולם לא בקשנו להטיל אגרות או מיסים על ציבורים כאלו ואחרים. אין לנו עניין בכך. לא לשם זה שלחו אותנו לכנסת".

גפני ניצל את ההזדמנות ותקף את אלה שיצאו נגד החוק אך שתקו כאשר ביצעו את המס על החד פעמי אשר בא כאמור לפגוע בציבור החרדי, "אנשים מוכנים להבין שיש צורך במס על החד פעמי למנוע זיהום אויר, וכאשר מטילים את המס הזה ובכך פוגעים בחרדים הם שותקים כדגים. אבל כאשר זה נוגע לחיית המחמד שלהם הם צורחים ככלבים. כל מה שאנחנו עושים זה לומר ולהדגיש, שמי שדואג לכדור הארץ, לזיהום האוויר ולטבע, שלא יהיה צבוע".

חבר הכנסת אורי מקלב שחתום אף הוא על החוק, מרוצה מהשיח שהוביל, "נגענו בנקודה נכונה ביותר. עצם הפולמוס שמעוררת ההצעה זו הוא חלק מהמטרה. אנשים שהיו אדישים עד כה להטלת המס על משפחות קשות יום מתעוררים כאשר מטילים את המס על גידול בעלי חיים. הצעת החוק הזו היא תמונת מראה להחלטות הממשלה. לא מובן מדוע צרכי הכלבים קודמים לצרכי המשפחה אותם הממשלה הזו ממסה".

כלבים מס חד פעמי משה גפני אורי מקלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד