כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"עם קשה עורף"

עיתון איראני: "היטלר היה חכם בגירוש יהודים מגרמניה"

במאמר בעמוד הראשון של העיתון האיראני Kayhan המזוהה עם המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי, נכתב אתמול כי היטלר היה "חכם ואמיץ יותר ממנהיגי אירופה הנוכחיים, משום שגירש את היהודים מגרמניה"

עיתון איראני: "היטלר היה חכם בגירוש יהודים מגרמניה"
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: pexels

בעוד ישראל מציינת את יום השואה, מאמר בעמוד הראשון של העיתון האיראני :קייאן' המזוהה עם המנהיג העליון האיראני עלי חמינאי, קבע כי היטלר היה "חכם ואמיץ יותר ממנהיגי אירופה הנוכחיים, משום שגירש את היהודים מגרמניה".

המאמר פורסם בזמן שישראל ציינה את יום השואה. דבר לא מפתיע, שכן גורמים איראנים רשמיים מכחישים את השואה. היום איראן ושלוחותיה מציינות את יום 'אל קודס' ברחבי העולם עם הסתה לרצח יהודים והשמדת מדינת ישראל. "ההיגיון שהראה היטלר כשגירש אותם מגרמניה הוא שהוא חכם ואמיץ יותר מכל מנהיגי אירופה הנוכחיים", נכתב במאמר. "היטלר גירש את היהודים ומדינות אירופה מאשרות את מיתוס השואה, הן מחפשות תירוץ לפחדנות והשפלה שלהן".

במאמר יש התייחסות על "עם קשה עורף" בנוגע ליהודים. "עם הידוע בעקשנותו, בהתנגדויותיו ובתירוצים שלו, הרואים באחרים את רכושם ואת עצמם. כעולה על אחרים ועל העם הנבחר הקבוע של אלוקים". עוד נאמר: "הם משחיתים את כדור הארץ, המלומדים שלהם מעורבים בעיוות, ריבית, הריגת הנביא (מוחמד) ורצח, הם גם הניחו את היסודות לרצח האימאמים השיעים".

המאמר הזהיר: "המשטר הציוני, שגזל את אדמת הערבים המוסלמים, הנוצרים והיהודים בפלסטין ואסף את אוכלוסייתו מרחובות ברית המועצות ואירופה ומתכוון לכפות זאת על האזור בכוח, הראו עוד מימי משה דיין ומלחמת ששת הימים שאחרי פלסטין וירדן, סוריה, מצרים ולבנון היא תחפש את עיראק, איראן, אפריקה ודרום אמריקה".

עם זאת, המאמר הדגיש כי "כמובן היהודים באיראן נפרדים מהחשיבה הקיצונית והטוטליטרית הזו".

המאמר מגיע על רקע יום 'אל-קודס: בעולם הערבי: היום מציינים בעולם השיעי את "יום אל-קודס", עליו הכריז שליט איראן האייתוללה חומייני בשנת 1979 לאות הזדהות עם העיר ועם מקומותיה הקדושים לאיסלאם, ובריכוזים השיעיים בעולם הערבי כבר החלו בציון המאורע.

בבחריין קיימה האופוזיציה השיעית תהלוכות. בשעות הבוקר המוקדמות. המפגינים הניפו את דגלי פלסטין, קראו קריאות בגנות הסכם השלום עם ישראל ולמען "שחרור פלסטין". כך דווח רועי קייס ב'כאן חדשות'.

בסוריה התקיימה בעיר העתיקה של דמשק תהלוכה שבה הונפו דגלי חיזבאללה ובמהלכה קראו המשתתפים קריאות בגנות הכיבוש ולמען סולידריות עם הפלסטינים ומאבקם.

בעיראק מתקיימות הפגנות הזדהות קטנות בריכוזים השיעיים בדרום עיראק. בולטים שם דגלי המיליציות הפרו-איראניות.

בלבנון שגרירות איראן בביירות פירסמה הבוקר תיעוד של ארוחת איפטאר חגיגית שנערכה אמש במתחם השגרירות לרגל יום אל-קודס.

איראן אדולף היטלר יום השואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד