כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שרף את דגל ישראל

נציג היהודים בפרלמנט האיראני: "לשחרר את ירושלים מהציונים"

הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, השתתף בצעדת 'אל קודס' בה נשמעו קריאות נגד ישראל. "יום זה הוא יום הסולידריות והאמפתיה של כל מבקשי החירות בעולם נגד המשטר הציוני". הנציג אף שרף את דגל ישראל לקול תשואות ההמון, כך דווח בתקשורת האיראנית הרשמית

נציג היהודים בפרלמנט האיראני: "לשחרר את ירושלים מהציונים"
הצעדה ושריפת הדגל באיראן צילום: רשתות איראניות

הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני, השתתף בצעדת 'אל קודס' בה נשמעו קריאות נגד ישראל. "יום זה הוא יום הסולידריות והאמפתיה של כל מבקשי החירות בעולם נגד המשטר הציוני"

הומיון שמח, נציג היהודים בפרלמנט האיראני שידוע בהתבטאויות הקיצוניות שלו נגד ישראל, אמר כי: "נוכחות העם המוסלמי ב'יום קודס' הבינלאומי היא מחאה נגד הדיכוי המופעל על העם הפלסטיני הסובל".

בראיון לתקשורת האיראנית הרשמית, הוא אמר: "ביום זה, כל האנשים החופשיים והדתיים בעולם. יפגין נגד המשטר הציוני". הוא המשיך: "נוכחות העם היום באה בעקבות המחאה נגד הדיכוי המופעל על העם הפלסטיני הסובל, יום זה הוא יום הסולידריות והאמפתיה של כל מבקשי החירות בעולם נגד המשטר הציוני".

הוא הוסיף: "אנחנו, האיראנים משתתפים בצעדה זו בערים טהראן, שיראז, איספהאן, קרמנשה וערים אחרות באיראן כדי להראות סולידריות שלנו עם אחינו ואחיותינו המוסלמים באיראן, כמו גם עם העם הפלסטיני".

עוד הוא אמר: "יום שישי האחרון של חודש הרמדאן הקדוש על ידי מייסד הרפובליקה האסלאמית; האימאם חומייני, נקרא 'יום קודס' כדי שהדיכוי של העם הפלסטיני לא יישכח. האירוע מתקיים גם בלמעלה מ-90 מדינות בהשתתפות לוחמי חופש ברחבי העולם, ארגונים, מוסדות, אישים משפטיים הזמינו בימים האחרונים אנשים להשתתף בצעדה המפוארת הזו".

הצעדה בטהרן התקיימה ב'כיכר פלסטין' לאחר שנתיים של אי קיום הצעדה עקב התפשטות נגיף הקורונה. המפגינים קראו קריאות תמיכה בפלסטינים, וקראו "לשחרר את ירושלים מהציונים". בצעדה השתתף הומיון שמח נציג היהודים בפרלמנט, והצטרף לקריאות נגד ישראל.

בצעדה נראו דגלי הרפובליקה האסלאמית של איראן, דגלי פלסטין ודגלי חיזבאללה בלבנון היו בין הצועדים. בטקס השתתפו מספר רב של יהודים, ודגל ישראל הועלה באש על ידי הומיון שמח, הוא אמר כי "היהודים אינם מכירים בציונות".

איראן שריפת דגל ישראל הומיון שמח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד