כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יקיימו אירוע ענק באיצטדיון

משכורות האברכים בישיבה הגדולה בעולם שולשו

ישיבת בית מדרש גבוה לייקווד בניו ג'רזי - הישיבה הגדולה בעולם, תקיים אירוע לחזק את לומדי התורה. משכורות האברכים שולשו בשנה האחרונה לאור פעילותו של הנגיד לואי שיינר שגייס גבירים אדירים להוסיף כסף לאברכים שיושבים ולומדים כל היום. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

משכורות האברכים בישיבה הגדולה בעולם שולשו
האיצטדיון בניו ג'רזי שיארח את הכינוס צילום: Lakewood Alerts

ישיבת בית מדרש גבוה בלייקווד שבניו ג'רזי יקיים אירוע ענק בחודש סיון הקרוב, אירוע שידגיש את השותפות ההיסטורית בין הישיבה הגדולה לישיבה הצעירה שלה, עם בעלי בתים ונגידים מהקהילה ומרחבי ארה"ב.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר באירוע היסטורי ענק שיתקיים באצטדיון, תחת הכותרת "לוחמי התורה", מאחורי האירוע עומד הננגיד לייזר (לואי) שיינר, שהשקיע את רוב השנה האחרונה לא רק בתרומת סכומים אדירים מכספו ליוזמה, אלא גם השקיע מאמצים אדירים כדי להביא נגידים אחרים להצטרף למטרה.

אירוע "לוחמי בתורה" יתקיים ב-Cure Insurance Arena בטרנטון ניו ג'רזי, שיכול להכיל כ-10,000 איש, וישתתפו בו ראשי ישיבת לייקווד וכן עוד מספר רב של רבנים וגדולי תורה מרחבי אמריקה.

במסגרת השותפות גוייסו מיליוני דולרים כדי לשלש את המלגות לאברכים אשר מגיעות ל-57 מיליון דולר בשנה. היוזמה, שכעת הצטרפו אליה עשרות בעלי בתים בפעילות של לייזר שיינר, נתנה לכל אברך 13,500 דולר בשנה, לעומת 4,200 דולר בשנה בעבר, מדובר עלייה שנתית של יותר מ-8,000 דולר. כך דיווח אתר Lakewood Alerts.

לפני מספר חודשים אף יצאו כל התורמים למסע באפריקה לאור תרומתם לישיבה. 

בית מדרש גבוה לייקווד (BMG) היא הישיבה הגדולה בעולם עם למעלה מ-7,500 בחורים ואברכים שהוגים בתורה. 

תוך כך, מועצת התכנון של לייקווד אישרה את הקמתם של שני בתי כנסת חדשים בלייקווד. אחד מהם בית הכנסת של 'רחמסטריווקא'. בנוסף מועצת התכנון גם הצביעה לאשר בניית בית כנסת נוסף, בית הכנסת ישמש בעיקר בשבתות.

ישיבת לייקווד בית מדרש גבוה לואי שיינר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד