ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בתום מצוד נרחב

פיגוע ירי בליל שבת: מאבטח נרצח בכניסה לאריאל, המחבלים נלכדו

בפיגוע ירי קטלני בליל שבת נרצח מאבטח בן 23, שהגן בגופו על ארוסתו בעמדת השמירה | שני מחבלים ביצעו ירי לעבר העמדה בה עמדו שני המאבטחים - ורצחו ביריות את אחד מהם | המחבלים נלכדו בתום סריקות | ראש הממשלה: "אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון"

פיגוע ירי בליל שבת: מאבטח נרצח בכניסה לאריאל, המחבלים נלכדו
זירת הפיגוע באריאל צילום: פלאש 90

מאבטח בן 23 נרצח בפיגוע ירי אתמול, ליל שבת, בכניסה לעיר אריאל. הפיגוע התרחש מעט אחרי השעה 23:00 בלילה. שני מחבלים חמושים הגיעו ברכב בעל לוחית זיהוי ישראלית, כשהם חמושים - ופתחו בירי מטווח אפס  לעבר עמדת האבטחה בכניסה לעיר שם שהו מאבטח ואמבטחת. הערב, זמן קצר לפני צאת השבת, נלכדו שני המחבלים ללא התנגדות.

הערב הותרו לפרסום פרטיו של המאבטח: גולב ויאצ'סלב, בן 23, בן למשפחה חרדית מבית שמש. הוא הותיר אחריו הורים ו-7 אחים. המאבטחת, שהייתה מאורסת לו, סיפרה מאוחר יותר כי ארוסה הגן עליה בגופה ובכך הציל את חייה.

היא טופלה במקום ע"י כוחות ההצלה לאחר שלקתה בחרדה. פראמדיק מד"א תומר פיין שהגיע לזירה סיפר: "כשהגענו למקום ראינו גבר בשנות העשרים מחוסר הכרה עם פצעי ירי, הוא היה ללא נשימה וללא דופק, ביצענו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו".

במהלך השבת כיתרו כוחות את העיירה הפלסטינית סלפית ליד אריאל, לאחר שמידע מודיעני הצביע כי המחבלים שוהים בעיירה. הערב, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי, צה"ל והימ"מ, נעצרו שני החשודים המרכזיים במעורבות בפיגוע.

שני הנשקים אשר חשודים שעשו שימוש בהם בפיגוע נתפסו גם הם במהלך המעצר. החשודים הועברו להמשך חקירת שב"כ. "כוחות הביטחון ימשיכו לפעול למיצוי הדין עם המעורבים בפעילות טרור ועם כל מי שסייע להם", נמסר משירות הביטחון הכללי. 

ראש הממשלה, נפתלי בנט מסר בתגובה: "אני מבקש למסור את תנחומיי למשפחתו של המאבטח שנרצח כשהוא מגן בגופו על עמיתתו מול המחבלים, אמש באריאל. כוחות הביטחון שמו הערב את ידם על המחבלים. אין טרוריסט שלא נגיע אליו ונבוא איתו חשבון. המלחמה שלנו מול הטרור ארוכה. יחד ננצח".

המפכ"ל, רב ניצב יעקב שבתאי התייחס הערב למעצר המחבלים על ידי הימ"מ: "שוב כוחות הימ"מ של משטרת ישראל בהובלת שירות הביטחון הכללי ובסיוע של צה"ל, סוגרים מעגל ומביאים למעצר של מחבלים נמלטים. מרגע שהתרחש האירוע הוקפצו כוחות הימ"מ שביצעו סריקות נרחבות עד לאיתור הימצאותם של המחבלים בכפר קראוות בני חסאן. הודות לפעילות מקצועית ונחושה של לוחמי הימ"מ הצלחנו לשים את היד על המחבלים והנשקים ששימשו אותם".

"המעצר הערב הוא מסר נחוש שמבטא את מדיניות משטרת ישראל שפועלת בכל החזיתות ועם כל יחידותיה, לרבות היחידות המיוחדות, בכדי לסכל טרור ולעצור את כל מי שפגע או מבקש לפגוע באזרחי ישראל ואנשי כוחות הביטחון", הוסיף המפכ"ל.

יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, מסר בתגובה לפיגוע: "ממשלת ישראל מכילה את פיגועי הטרור ביו"ש בניגוד למה שקורה בשאר חלקי הארץ, כוחות גדולים מופנים להגנה על גדר ההפרדה ומה שנותר בחוץ הוא הגנה על התושבים עצמם. הסרת המחסומים, מאפשרת למחבלים מעבר חופשי, בשנה האחרונה ראינו נסיונות פיגועי ירי רבים בניגוד לשנים קודמות שעד עתה לא גבו חיים. מדינת ישראל צריכה לעבור מהכלה, להגנה והתקפה".

 

פיגוע אריאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד