כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נאום ראשון מאז 'שומר החומות'

מנהיג חמאס בעזה מזהיר מהסלמה ויוצא בקריאה אישית לרע"מ

מנהיג חמאס בעזה יחיא סנוואר קרא היום בנאום ראשון מאז 'שומר החומות' כי "על העם הפלסטיני להתכונן למערכה גדולה אם ישראל לא תפסיק את צעדיה באל-אקצא" הוא שיבח את הפיגועים האחרונים בישראל והפיגוע האחרון באריאל וקרא ליו"ר רע"מ לפרוש מהקואליציה

מנהיג חמאס בעזה מזהיר מהסלמה ויוצא בקריאה אישית לרע"מ
יחיא סינואר צילום: מתוך הנאום

מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר נאם היום, לראשונה מאז מבצע שומר החומות שהחל בחודש מאי 2021. סינוואר הזהיר מפני חזרת תמונות השוטרים בתוך מסגד אל אקצא וכיפת הסלע: "התמונות האלה אסור שתחזורנה".  חרב ירושלים (השם שנתנו בעזה למבצע "שומר החומות") מהרמדאן הקודם לא יוכנס לנדן עד שחרור פלסטין".

סינואר הוסיף כי "מי שיקבל החלטה לחזור על התמונות האלה – הוא שבמו ידיו קיבל למעשה החלטה לחלל אלפי בתי כנסת יהודים בכל העולם". לפי סינוואר, פגיעה בירושלים ובאל אקצא פירושה מלחמת דת אזורית, ויהיה המחיר אשר יהיה. "על עמנו להיערך למערכה גדולה אם הכיבוש לא יפסיק לתקוף את מסגד אל אקצא".

סינוואר התייחס לפוליטיקה הפנים-ישראלית: "אני רוצה לדבר אל מפלגת רע"ם ואל מנסור עבאס, אתם רשת הביטחון של הממשלה שהחליטה לפגוע ברחבת אל אקצא, זה פשע שאין לסלוח עליו, זו התכחשות לדת שלכם, לערביות שלכם וללאומיות שלכם".

"אנחנו מעדיפים לא להפוך את הסכסוך לדתי, אך אם הכיבוש רוצה אנו נכונים לאתגר", אמר מנהיג חמאס ברצועה. סינוואר קרא לפלגים בעזה להישאר במוכנות מלאה. "המערכה לא תסתיים בסוף רמדאן אלא רק מתחילה". סינוואר סיפר שבקרוב יוביל החמאס משטים לרצועת עזה, על מנת לשבור את המצור הימי על הרצועה.

הוא התייחס גם למספר 1111, שהזכיר במספר התבטאויות שלו בעבר, והזהיר כי הדבר מתייחס למספר הרקטות ישוגרו לישראל במטח הבא, וכי הוא קרוי על שמו של יאסר ערפאת, לזכרו של המנהיג הפלסטיני שמת ב-11 בנובמבר. 

בראיון לרינה מצליח בחדשות 12, אמר הערב מנסור עבאס בהתייחס למתקפה של מנהיג חמאס בעזה: "אנחנו לא חייבים לסנוואר ולא לאף אחד דבר, אנחנו עושים מה שטוב לחברה הערבית ולעם הפלסטיני. אנחנו מאמינים ששיח של שותפות יקדם את השלום בין העמים".

יחיא סינוואר חמאס מנסור עבאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד