ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
המוסד חקר בתוך איראן

סוחר הסמים שפעל בשירות משמרות המהפכה - נעצר

לאחרונה נעצר ונחקר עבריין איראני בתחום הסמים, שהודה כי פעל מטעם יחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנית, ותכנן לפגוע בגורמים מערביים באירופה בהם מפקד בכיר בכוחות האמריקאים בגרמניה, דיפלומט ישראלי ועיתונאי צרפתי

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: pixabay

על פי דיווחים באירופה, סוחר סמים איראני הופעל לטובת פיגועי טרור: חלק משיטה חדשה של גופי הביטחון באיראן מתבססת על עבריינים בעלי רשת קשרים מחוץ לאיראן, על מנת לטשטש את טביעת האצבע של המשטר באיראן. כך דווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

על פי הדיווח, לאחרונה, נעצר באירופה עבריין איראני בתחום הסמים שהודה כי פעל מטעם יחידה 840 של כוח קודס של משמרות המהפכה, ותכנן לפגוע בגורמים מערביים באירופה בהם מפקד בכיר בכוחות האמריקאים בגרמניה, דיפלומט ישראלי ועיתונאי צרפתי.

הוא תכנן להפעיל לטובת ביצוע ההתנקשויות, אנשי קשר איראנים המתגוררים באירופה, אותם הוא מפעיל כחלק מרשת הברחת הסמים שלו. עבור הפעילות קיבל האיש מקדמה של כ-150 אלף דולר ולאחר הביצוע, צפוי היה לקבל תשלום משלים לסך של כמיליון דולר.

המקורות ששוחחו עם ערוץ 'איראן אינטרנשיונל' בעילום שם אמרו כי הנאשם שנמצא כעת במעצר במדינה אירופית הודה בקבלת 150,000 דולר עבור ארגון החיסולים, כאשר מיליון הובטח שישולם לו לאחר השלמת המבצעים. שלושת היעדים לחיסול מצטרפים לשורה ארוכה של גורמים מערביים וגורמי אופוזיציה שהיו בשנים האחרונות על הכוונת של כוח קודס, בדגש על יחידה 840, זרוע הטרור הארוכה של איראן ברחבי העולם.

הפעיל הודה, כי הוא קיבל הוראה לארגן את חיסולו של אזרח ישראלי שעבד בקונסוליה הישראלית באיסטנבול, גנרל אמריקאי בגרמניה ועיתונאי צרפתי. עיתון 'הארץ' דיווח, כי המוסד מילא תפקיד במניעת התנקשות בעובד הקונסוליה בטורקיה.

על פי הדיווח באתר Ynet, החשוד, הוא איש כוח קודס בשם מנצור רסולי, אזרח איראני, אשר נעצר בחודשים האחרונים בתוך איראן על ידי המוסד. הוא נחקר שם ובעקבות המידע רב-הערך שמסר - שוחרר בארצו.

בהקלטה שנחשפה הוא הודה גם בכך: "אמרו לי על שלושה אנשים. אחד ישראלי בשגרירות באיסטנבול, אחד נוסף גנרל אמריקני בגרמניה, והאחר עיתונאי בצרפת. 'אנחנו נחסל את שלושת אלה עבור הרפובליקה האיסלאמית'. התעקשו שבוודאות שזה ייצא לפועל. לגבי הצרפתי, גם עכשיו הם רוצים שהחיסול שלו יבוצע, ממש עכשיו". עוד דווח ב-Ynet. כי בהקלטה נשמע רסולי מביע צער על תכנון ההתנקשות: "עשיתי טעות. החל מרגע זה והלאה לא אנקוט בשום צעד בעניין זה. אני נשבע בחיי אמי, בחיי בתי, בחיי המשפחה שלי. זו הייתה טעות מצדי, לא אחזור על הטעות הזאת לעולם בעזרת הקל".

איראן מוסד אירופה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד