כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
המכשולים הגדולים יוסרו

בריחת מוחות מרוסיה: התוכנית הגרנדיוזית של ביידן

המאמצים להבריח 'מוחות' מרוסיה: נשיא ארה"ב ביידן מעוניין שהקונגרס יאיץ את הליך קבלת הוויזה למדענים רוסים שרוצים לעזוב את המדינה לנוכח הפלישה לאוקראינה. ההצעה כוללת הקפאה למשך 4 שנים של הדרישה שמדענים שמגישים בקשה לוויזות מסוג H1-B צריכים מעסיק המחכה להם בארה"ב

בריחת מוחות מרוסיה: התוכנית הגרנדיוזית של ביידן
אילוסטרציה צילום: Pixabay

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן מקדם מאמצים להגביר את בריחת המוחות מרוסיה ולמנוע מהנשיא ולדימיר פוטין להשתמש ביכולותיהם של חלק מהאנשים המוכשרים במדינה. במסגרת המאמצים, ביידן מעוניין שהקונגרס יאיץ את הליך קבלת הוויזה למדענים רוסים שרוצים לעזוב את המדינה לנוכח הפלישה לאוקראינה.

על פי הדיווח בניו יורק טיימס, ההצעה של הממשל שהועברה לקונגרס במסגרת חבילת הסיוע המתבקשת, בגובה 33 מיליארד דולר לאוקראינה, כוללת הקפאה למשך ארבע שנים של הדרישה שמדענים שמגישים בקשה לוויזות מסוג H1-B צריכים מעסיק המחכה להם בארה"ב.

ההצעה הזאת, במידה ותצא לפועל, תבטל למעשה את אחד המכשולים הגדולים שעומדים בפני אנשים המעוניינים לעבור לארה"ב. בדיווח צוין כי השינוי יחול רק על אזרחים רוסים עם תואר שני או דוקטורט במדעים או בתחומי הנדסה כמו בינה מלאכותית, הנדסה גרעינית או פיזיקת קוונטים.

עם זאת, גם אם השינוי יאושר, כל המועמדים עדיין יידרשו לעמוד בדרישות אחרות, כולל לעבור הליך בידוק ביטחוני.

מלחמת אוקראינה רוסיה ג'ו ביידן ויזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד