י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
ראיון ממקום המסתור

אשתו של הנשיא לא ראתה אותו מאז תחילת המלחמה

אשתו של נשיא אוקראינה, התראיינה לעיתון פולני וסיפרה שלא ראתה את בעלה, נשיא אוקראינה בן ה-44 וולודימיר זלנסקי, מאז פלשה רוסיה לאוקראינה

אשתו של הנשיא לא ראתה אותו מאז תחילת המלחמה
נשיא אוקראינה זלנסקי צילום: לשכת הנשיא

הגברת הראשונה של אוקראינה, אולנה זלנסקה, אומרת שהמלחמה עם רוסיה לא שינתה את בעלה אלא רק חשפה לעולם את נחישותו, ואת העובדה שהוא אדם שאפשר לסמוך עליו.

זלנסקה התראיינה ביום שישי האחרון לעיתון הפולני Rzeczpospolita, סיפרה שהיא לא ראתה את בעלה, נשיא אוקראינה בן ה-44 וולודימיר זלנסקי, מאז פלשה רוסיה לאוקראינה.

כשזלנסקה התעוררה ב-24 בפברואר, היום בו התחילה המלחמה, בעלה כבר היה ער ולבוש. הוא אמר לה בפשטות: "זה התחיל", ויצא למשרד בקייב, היא סיפרה.

"מאז 24 בפברואר, אני רואה את בעלי בדיוק כמוך - בטלוויזיה ובהקלטות הווידאו של נאומיו", אמרה. זלנסקה סיפרה ששני ילדיהם של בני הזוג נמצאים איתה, אך היא לא חשפה את מיקומם.

ב-24 בפברואר נאלצה אולנה זלנסקה להיפרד מבעלה - הם וילדיהם חייבים להתרחק מנשיא אוקראינה מסיבות ביטחוניות. וולודימיר זלנסקי נמצא בקייב כל הזמן ולמרות הירי הוא לא חושב על פינוי. יש ביניהם קשר חזק מאוד. הנשיא והגברת הראשונה מכירים מאז התיכון, והם התחתנו ב-2003. נולדו להם שני ילדים - אולכסנדרה בת ה-17 וקריללו בת ה-9. האשה בתחילה לא רצתה שבעלה יתמודד על תפקיד הנשיא. היא ידעה שזו תהיה אחריות גדולה והמשפחה תהיה במוקד התקשורת.

היא סיפרה: "שגרת היום שלנו השתנתה משמעותית. אנחנו לא מתכננים שום תוכניות לסופי שבוע או לזמן פנוי. אין ימי חופש מהעבודה ואין חופש במלחמה. לעתים קרובות אתה אפילו לא יודע מהו היום בשבוע. יש רק מה שצריך לעשות".

היא האשימה את רוסיה בניסיון לבצע רצח עם נגד העם האוקראיני והביעה הזדהות עם יותר מ-11 מיליון אוקראינים שנאלצו לברוח מבתיהם. "הלוואי שיכולתי לחבק כל אחד מהם. אני מדמיינת את הדרך הקשה שעברו, בריחה ממרתפים או בונקרים במריופול, מהפגזות בחרקוב, מאזור קייב הכבושה, ואפילו מלביב או אודסה, שהיו תחת אש גם מטילים רוסיים", אמרה.

היא גם הודתה לפולנים על מאמציהם לעזור לאוקראינים, הודעה שגם בעלה מסר לתקשורת הפולנית ביום שישי. בעיתון פורסם כי הם ראיינו זלנסקה מרחוק, ושאלו אותה אם המלחמה שינתה את בעלה, השחקן לשעבר שהתגייס ואיחד את אוקראינה כמנהיגה בזמן מלחמה, וזכה לכבוד ברחבי העולם.

"המלחמה לא שינתה אותו", היא ענתה. "הוא תמיד היה אדם שאפשר לסמוך עליו. אדם שלעולם לא ייכשל. הוא יחזיק מעמד עד הסוף. רק שעכשיו כל העולם ראה את מה שאולי לא היה ברור לכולם קודם לכן".

היא נשאלה גם אם יש לה מסר לאמהות, לנשות ולאחיות של חיילים רוסים. זלנסקה אמרה שלא, כי "שום דבר לא עובר אליהם".

"במהלך החודשיים האלה, כאשר בניהם נהרגים באוקראינה כפושעים וכובשים, היה להם זמן להגדיר את עמדתם. מכיוון שאין הצהרה כזו - אם הארונות לא ישכנעו אותם שמשהו כאן לא בסדר - אז אין לי מה להגיד להם", אמרה.

ולדימיר זלנסקי מלחמת אוקראינה רוסיה אולנה זלנסקה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד