כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

ללא הרשעה: מובילי ה'פסחים' פדרמן וגליק זוכו

יהודה גליק ונעם פדרמן, שהואשמו בהובלת בעלי חיים כאשר ניסו להקריב 'קרבן פסח' בהר הבית - הגיעו לסיכום עם הפרקליטות • יתרמו 50 שעות לשירות הציבור

מעמד שחיטת 'קרבן פסח'. צילום: נאמני א"י
מעמד שחיטת 'קרבן פסח'. צילום: נאמני א"י

בבית משפט השלום הסתיים משפטם של יהודה גליק ונעם פדרמן, שהואשמו על ידי פרקליטות המדינה בהובלת בעלי חיים, כאשר הביאו כבשים להקרבת קרבן פסח, ונעצרו בדרכם להר הבית. בסיכום עם הפרקליטות, השניים לא הורשעו, וחלף זאת הם יתרמו 50 שעות לשירות הציבור.

בחג הפסח תש"ע (2010) הגיעו יהודה גליק ונעם פדרמן, כל אחד בנפרד, עם כבשים להקרבה. בהתאם לשעה בהלכה שמקריבים קרבנות גם כאשר המקדש לא קיים. שוטרים סמויים ארבו להם בשערי חומות ירושלים, עצרו אותם ומנעו את הקרבת הכבשים בהר הבית.

הפרקליטות דרשה להרשיע את השניים על עבירה של הובלת בעלי חיים ללא היתר ולהשית עליהם קנס כספי של אלפי שקלים. בדיונים הקודמים טענו הנאשמים לאפליה, משום שהמדינה לא מעמידה לדין את אלפי שוחטי הכבשים המוסלמים בראמדן.

לאחר התדיינות קצרה באולם בית המשפט, הבינו נציגי הפרקליטות שאין בדעת בית המשפט להרשיע ולקנוס את מובילי הפסחים, והחליטו להגיע להסכמה משותפת עם הנאשמים שעל פיה "הנאשמים יודו בביצוע העבירות ללא הרשעה".

גליק ופדרמן העדיפו לסיים את ההתדיינות המשפטית והסכימו להודות בעובדות כתב האישום, על פיה הם הובילו כבשים ברכב וברגל, והם מוכנים לתרום לציבור 50 שעות התנדבות. זאת בתמורה לאי הרשעתם וביטול דרישת הפרקליטות להטיל עליהם קנס כספי או עבודות שירות. הצעת הנאשמים לתרום כסף למכון המקדש נדחתה על ידי בית המשפט. לעומת זאת הצעות בית המשפט לתרום כסף לאגודות צער בעלי חיים נדחו על ידי הנאשמים בטענה ש"הארגונים הללו הם שמאלניים".

בתום הדיון אמר נעם פדרמן שהוא "מתכוון להמשיך להביא קרבן פסח בערבי החג. בתקווה לביטול הגזירות המונעות מיהודים לקיים את מצוָת החג החשובה שבין מצוות התורה. על המשטרה להפסיק להתנהג כאילו היא ממשיכת דרכה של משטרת רומא העתיקה, ששמה לה מטרה לסכל את עבודות המקדש והחרבתו", אמר פדרמן.

עו"ד יצחק בם, אשר ייצג במשפט את יהודה גליק, אמר בתגובה כי הוא מצפה ממשטרת ישראל שתשקיע מאמצים בטיפול בעבירות פליליות, ולא ברדיפת אנשים המבקשים את חופש הפולחן. "כפי שחופש הפולחן ניתן לנשות הכותל - יש לאפשר גם למרשי את חופש הפולחן".
כבשים קרבן זיכוי שירות פסח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד