כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

פירון מקצץ? חיתוך בתקציבי הסמינרים - למפרע

מכה תקציבית שלישית לסמינרים החרדיים • אחרי ביטול פר"ח - הודיע משרד החינוך על קיצוץ בתקציבי תגבור לימודי יהדות רטרואקטיבית • והתגובה? "לא היה קיצוץ"

פירון מקצץ? חיתוך בתקציבי הסמינרים - למפרע
פלאש 90

מכה לסמינרים החרדיים: ערוץ 7 דיווח היום (ג) כי מנהלי הסמינרים והתיכונים של בית יעקב קיבלו אתמול בהפתעה מוחלטת הודעה ממשרד החינוך, בה נמסר להם על קיצוץ דרסטי בתקציב תגבור לימודי יהדות.

באופן חריג במיוחד, הקיצוץ אינו רק לעתיד, אלא רטרואקטיבי מחודש ספטמבר שעבר, כך שהסמינרים יאלצו להחזיר מיליוני שקלים נוספים.

מדובר בסדרה של מכות שהונחתה על הסמינרים, ראשיתה בעצם הקיצוץ של 45% מהתקצוב הקבוע שהגיע מהסכמים קואליציוניים של יהדות התורה, היושבת כעת בדד באופוזיציה. המשכה בביטול התיקצוב של חונכות פר"ח, שבוטל לחלוטין במוסדות 'בית יעקב'.

איגוד הסמינרים התכנס אתמול לישיבת חירום. במהלך הישיבה הובהר כי ספק גדול אם הקיצוצים עומדים במבחן משפטי. מנהלי הסמינרים חוששים כי הדבר יצריך בהכרח גל פיטורין - שאף הוא בלתי אפשרי, משום שאין אפשרות חוקית לפטר מורה אחרי ה-31 במאי.

במסגרת הישיבה סוכם כי הנהלת האיגוד תשב עם יועציה המשפטיים לבחון את הקיצוצים, ובפרט אלה הרטרואקטיביים, כדי לברר האם הם עומדים במבחן החוק, והאם ניתן לבטלם באמצעים חוקיים.

במקביל שיגרו המנהלים מכתב לראש הממשלה, בנימין נתניהו, וביקשו להיפגש עמו בשל מה שהגדירו 'סכנת הרס הסמינרים'.

במשרד החינוך לא הגיבו רשמית לידיעה, אך גורמים בכירים המקורבים למערכת אמרו ל'בחדרי חרדים', כי "לא היה קיצוץ. מדובר בכסף שמועבר באופן קבוע, מידי שנה, למוסדות הממלכתי דתי ולסמינרים החרדיים. הסכום הכולל נותר אותו סכום, אלא שמספר השעות ללימודי יהדות גדל ולכן הסכום לשעה קטן".
סמינר תקציב מורות יהדות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד