כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

לפיד: "הקוטג' הוזל"; גולשים: "לא נשאר כסף לקוטג'"

שר האוצר יאיר לפיד, העלה סטטוס בפייסבוק על כך שהצליח להוזיל את מחיר הקוטג' • הגולשים הגיבו בזעם: "אין קיצבאות ילדים, אין מענק ברכישת דירה, המס עלה"

קוטג'. צילום ארכיון
קוטג'. צילום ארכיון



שר האוצר יאיר לפיד פרסם היום (ג') סטטוס בפייסבוק, בו לקח קרדיט הוזלת גבינת הקוטג' וזכה גם לביקורת מצד גולשים.

"רק למקרה שמישהו פיספס", כתב לפיד, "מחיר הקוטג' ירד היום. רק למקרה שמישהו ישן: אתמול בלילה העברנו בכנסת בקריאה ראשונה את חוק התחרות בתחום המזון שיוביל להוזלת מחירים של מוצרי מזון רבים.

"רק למקרה שמישהו לא הבין: בעקביות, בנחישות, בלי לוותר, אנחנו ממשיכים לקיים את ההבטחות שלנו למעמד הביניים".

עם זאת, מחיר הקוטג' ירד בכ-30 אגורות לגביע, אך הסיבה לכך היא הורדת מחיר המטרה של החלב, צעד שעליו הוחלט עוד בממשלה הקודמת.

"שקר", הגיב אחד הגולשים, "רק אתמול העליתם שוב את מחיר האלכוהול בצורה דרסטית... שרפת לנו את העתיד. אין קיצבאות ילדים אין מענק ברכישת דירה בפריפריה. העלית את המס".

"וואו! חסכתם לי 4 שקלים בחודש! אני אודיע לילדים שנוסעים לדיסנילנד", כתבה ללפיד עוד גולשת בתגובה. גולש אחר תקף גם הוא: "הוזלת מחירים והעלת מע"מ - לא עשית כלום".

גולשת אחרת כתבה לו: "מר לפיד היקר - לא השקל של הקוטג' זה מה שיעשיר אותנו, אלא אלפי השקלים שאנו משלמים בחודש על מסים, העלאות ומה לא".

תגובה נוספת עקצה את לפיד בסגנון כתיבתו: "למי שפספס: כבר לא נשאר לנו כסף לקוטג'".





גלאון מגיבה

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, תקפה את לפיד וכתבה: "אני מודה לשר האוצר לפיד שטרח להפנות את תשומת-לבנו, 'רק למקרה שמישהו פספס', לכך שמחיר הקוטג' ירד היום. באמת שאני לא מזלזלת בירידת מחיר הקוטג', אבל ברור לגמרי שלפיד מזלזל בנו.

"חשוב לי להגיד לשר האוצר - האזרחים בישראל לא מטומטמים. הם יודעים לקרוא עיתונים, והם יודעים מה אתה עושה להם. הם יודעים לקרוא שלמרות שמחירי החלב ליצרנים ירדו, הקוטג' והגבינה הלבנה הם מוצרי החלב היחידים שיוזלו היום. הם זוכרים שהעלית גם את המע"מ וגם את מס ההכנסה לכולם, ככה שהכול יותר יקר, ולכולם יש פחות כסף לשלם; והם יודעים שאין שום סיבה בעולם שערק יעלה 75 שקל.

"אז נכון, בזכות שר האוצר הנפלא והמיטיב שלנו יוכל 'מעמד הביניים' לשבת בדירה שאין לו כסף לשלם עליה ולזלול קוטג' במחיר מופחת. אבל בתקופה שבה אתה מטיל על הציבור עוד ועוד מכות, תמיד עם חיוך על הפנים וסיסמאות ריקות בפייסבוק, טוב יהיה אם תאמץ טיפה של צניעות ולא תקפוץ להשוויץ בכל תנודת מחירים שמתרחשת במשמרת שלך".
לפיד קוטג' מחיר גולשים פייסבוק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד