ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פירון לש"ס: "אתם רחמנים? גנבתם כסף מהאוטיסטים!"

בנאום חריף תקף שר החינוך את הליקויים שהתגלו ב'מעיין החינוך התורני' של ש"ס • "הפכתם את ללשכת עבודה למקורבים, לקחתם כסף מהאוטיסטים וילדי תסמונת דאון"

שי פירון. צילום: פלאש 90
שי פירון. צילום: פלאש 90

"אתם אלה שמנעתם את היכולת לעגן את הדברים בשפה ברורה וקבועה. אתם אלה שנהניתם להשתמש בעובדה שבסופו של דבר צריכים לעלות אל האח אשר בבית המלך ולהפיל לפניו תחינה שישתדל וימצא דרך להעביר שקל מפה ושקל משם. אתם המצאתם את שיטת הגמ"חים וקיבוץ הנדבות שהייתה נהוגה בבית הזה ב-30 השנים האחרונות. ועכשיו, כשבאים ועושים סדר, ורוצים לארגן את הדברים בצורה מוסדרת – אז נכון שזה כואב, ונכון שזה לא נוח, אבל לא אתם שתוכלו לשוחח על הדברים האלה.

"הדבר השני הוא הבשורה העצומה – באמת בשורה עצומה – שהתרחשה כאן היום במליאה, וזאת העובדה שסוף-כל-סוף לציונות הדתית יש נציג; יש מישהו שדואג לה ובאמת רוצה להביא ברמה את דבריה, ובעיקר הוא זועק בשל העובדה שהכסף נעלם – כסף שמיועד לישיבות, כסף שמיועד לתלמידים שאמורים ללמוד תורה – הכסף הזה נעלם. ועכשיו אנחנו רוצים לזעוק כנגד הכסף שנעלם.

"אז אני רוצה להגיד לכם – שמעתי לפני שבוע את הנאום הנרגש של יושב-ראש סיעתך, חבר הכנסת אריה דרעי, שדיבר על חצי ביצה: חסרה חצי ביצה, נעלמה חצי ביצה, אכלו אותה. אני רוצה לספר לכם לאן נעלמה חצי ביצה. איך אני אספר לכם? אני אעשה פעולה מאוד פשוטה: אני אלך לדו"ח החשכ"ל – החשבת הכללית של משרד האוצר – שפרסמה בימים אלה נתונים, לאן נעלם הכסף שהוקצה לרשת 'מעיין החינוך התורני' של ש"ס; מי השתמש בכסף. אני אספר לכם לאן נעלם הכסף.

"בואו נקרא כמה דברים. סעיף 352 לדוח החשכ"ל: 1,604 עובדים ועובדות הם בני-זוג שהועסקו ברשת. מרביתם עובדי הוראה. ואני מצטט: 'היקף התופעה והשתרשותה ברשת מצביע על כך' – שימו לב לאן נעלם הכסף – 'שהרשת משמשת כלשכת תעסוקה שבמסגרתה מועסקים על-ידיה קרובי משפחה' – סוף ציטוט מדוח החשכ"ל, שיצא לפני כשבועיים.

"לכאן הולך הכסף – ללשכת תעסוקה מפלגתית; אח לי בבית המלך, שידאג לחלק את המשרות באופן מסודר, כדי שחלילה וחס איש מקרובי משפחתי לא ייוותר ללא עבודה. והנה, אחרי שמבקר המדינה מתריע על התופעה החמורה, מתרחשת תופעה מדהימה: יש צמצום ניכר, ורק 400 זוגות – רק 400 קרובי משפחה – עובדים ברשת בשעה זו.

"בסעיף 353 כותבת החשכ"לית בדוח שלה: הכותרת היא 'ביצוע תשלומי שכר לעובדים פיקטיביים', ולהלן הציטוט – "במהלך ביצוע הביקורת, וכפי שהובא להלן, אותרו והובאו לידיעת הביקורת מספר מקרים שבהם בוצעו תשלומי שכר לעובדים פיקטיביים". אבל פה, חברים, אני רוצה להדהים אתכם, כי יש פה משהו שלא שמעתם מעודכם: על-פי החשד, הפליאה חשבת הרשת לשלם שכר לבעלה, שבאותו זמן היה לו בכלל בית-קפה.

"אז אתם שואלים איפה הכסף, נכון? ולמה צריך לצמצם את התשלום. אבל אני רוצה להגיע לסעיף האחרון. פה בעיני עברנו את הגבול. הנה חצי הביצה החסר, הנה הדבר שבאמת בעיני הוא השחתה מוסרית ממדרגה ראשונה. וכך כתוב בסעיף 3321: ניוד שעות מתי"א בין המוסדות. שעות מתי"א – למי שלא יודע – הן שעות חינוך מיוחד. תראו מה קרה: רשת 'מעיין החינוך התורני' קיבלה שעות. למי היא קיבלה את השעות האלה? לילדים עם אוטיזם, לילדים עם תסמונת דאון, לילדים עם בעיות קשב וריכוז. ואותם רחמנים בני רחמנים, ששבוע אחרי שבוע נעמדים כאן וזועקים את זעקתם של המסכנים, מה עשו בדברים האלה? ניידו את השעות. ושימו לב לציטוט: "ניודן של שעות אלו מהווה שימוש לא נאות במשאבים המוקצים, תוך פגיעה חמורה בזכויותיהם של הזכאים להם".

"חברי לסיעת ש"ס, אין לכם בושה? אתם לוקחים כסף של ילדים אוטיסטים, אתם לוקחים כסף של ילדים עם תסמונת דאון, ואחרי זה אתם עומדים כאן על הפודיום ואתם מדברים על קיצוץ? אתם משלמים ל-1,600 זוגות נשואים בתוך הרשת, אתם מעבירים כספים מבית-ספר לבית-ספר, אתם מייצרים מצב שבו חשבת הרשת משלמת משכורת לבעלה שלא עובד, ואתם רוצים לעמוד כאן ולהטיף לממשלה שלנו על כך שהיא מקצצת בתקציבים שמיועדים למקורבים?"
פירון מתקפה מעיין החינוך ש''ס נאום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד