כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
אדם ערכי ואנושי

ח"כ לשעבר אילן גילאון ממרצ הלך לעולמו

ח"כ לשעבר אילן גילאון שהיה מעמודי התווך של השמאל בישראל הלך לעולמו. היה אהוד על כל סיעות הבית בכנסת ויחסו לחרדים היה באופן חיובי. ואף זכה לתשואות במגזר בעת שהתקזז עם ח"כ לשעבר דוד אזולאי ז"ל שהיה בבית חולים. היום הוא נפטר בגיל 65

ח"כ לשעבר אילן גילאון ממרצ הלך לעולמו
אילן גילאון צילום: הדס פרוש, פלאש 90

חבר הכנסת ממרצ לשעבר, אילן גילאון, הלך לעולמו היום (ראשון) בגיל 65. 

גילאון שכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת מרצ, בכנסת ה - 15, 18, 22, ו - 23 פעל בכנסת לקידום שיוויון זכויות ונושאים חברתיים. בין המאבקים הבולטים שהוביל - הגדלת קצבת הנכות והשוואתו לשכר המינימום.

עקב מחלת הפוליו בה חלה בילדותו היה נכה ברגלו ונעזר באמצעות קלנועית. 

ח"כ אילן גילאון ממרצ היה אדם מענטש שהיה אהוב על כל באי הכנסת וסיעותיה, לפני מספר שנים קנה את עולמו בשעה אחת וזכה לתשואות במגזר החרדי, באופן יוצא דופן ומול זעקות האופוזיציה, הוא עשה מעשה אמיץ ונאות, והתקזז עם השר לשעבר דוד אזולאי ז"ל בהצבעה בקריאה ראשונה על חוק המרכולים.

אזולאי שהיה מאושפז בבית החולים בעיצומם של טיפולים רפואיים – התקשר לגילאון וביקש ממנו, גילאון לא היסס לרגע, לא הוא יהיה זה שיגרום לאזולאי לצאת מבית החולים ולהגיע עם אינפוזיה למליאת הכנסת. הוא התקזז עמו וחטף מהלומות מתוככי מחנה האופוזיציה והשמאל.

השר אזולאי התקשר אזר לח"כ אילן גילאון והודה לו בחום על כך שהסכים להתקזז עימו בעת ההצבעה בכנסת על חוק המרכולים.  השר אזולאי אמר כי "אילן גילאון הוא איש גדול, חבר ואדם ערכי ואנושי. הודעתי לרופאים כי אם לא יושג לי קיזוז אגיע בכל מקרה ובכל מצב להצבעה בכנסת כי נושא השבת הוא החשוב ביותר. אני שמח שיש חברים כאלה בכנסת ישראל ולמרות מחלוקות אידיאולוגיות, מתעלים ומתנהגים בצורה אנושית וחברית".

אזולאי הוסיף כי "ח"כ אילן גילאון הוכיח שהוא גם פרלמנטר מצטיין וגם בנאדם. לא נותר לי אלא להודות ולברך אותו שתמיד נתקזז רק בשמחות".

באי משכן הכנסת - חרדים, חילונים יהודים וערבים - שהכירו את הח"כ החביב ובעל הלשון הצולפת, יודעו תמיד שגילאון הוא לא רק איש עם ערכים אנושיים, הוא גם אשף בהכנת ריבה מפורסמת.

בעבר סיפר ל'בחדרי חרדים' על הריבה אותה הוא מכין: "בבלוק שגדלתי באשדוד, אחת השכונות העניות באשדוד, מולי גרה שכנה מרוקאית, עיישה אברג'ל, והיא אמרה לי פעם: 'מה שתשים לו קילו סוכר – יהיה טוב'. תקשיב, זה תפיסת עולם של שיא האופטימיות המרוקאית שאתה יכול לחשוב עליה. תחשוב שמקילו סוכר אתה יכול לעשות תיקון עולם, יהיה טוב. ואז שנים אחרי זה, נזכרתי".

"נתקעתי עם איזה שני קילו חבושים. עם חבושים אין הרבה מה לעשות, אתה יכול לשחק איתם בכדור רגל או לזרוק על השכנים, זה פרי חזק מאוד, זה עוקר לך שיניים. זה ריבה של מימונה, במרוקאית קוראים לזה 'ריבת חבושים', ואני מנסה לטפל בחבושים, לקלף, לחרצן. עכשיו, האמת שאני לא אוהב ריבה, אני לא מתלהב מדברים מתוקים, והיה לי אז, וחיפשתי צנצנות והתחלתי לחלק, ומאז ועד עכשיו אני לא מפסיק".

משפחתו ספדה לו: "הלך לעולמו האיש עם הלב האדום הכי גדול שיש. מנהיג פועלים שדוגל בשלום, צדק חברתי וציוני גדול. אנו מצטערים מאוד כמשפחה וגם כישראלים".

במפלגת מרצ הוציאו הודעת אבל וכתבו: "מרצ מתאבלת על לכתו בטרם עת של ח"כ לשעבר אילן גילאון שהיה מעמודי התווך של השמאל בישראל. מנהיג פורץ דרך, שפעל ללא לאות בכנסת, ברחובות ובמאות הפגנות, למען המוחלשים בחברה. הוא היה המנוע מאחורי העלאת קצבאות הנכות והחקיקה החברתית בישראל. איש עקרונות, לוחם וחבר. הצדק, השיוויון השלום ואהבת האדם - מורשתו. נמשיך להאבק על העקרונות שהנחיל למרצ בשנות פעילותו".

יהי זכרו ברוך. 

אילן גילאון מרצ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד